п'ятниця, 09.06.2023

Позов Житомирської міської ради до Управління Держгеокадастру України у Житомирському районі ГУ Держгеокадастру у Житомирській області

Житомирський окружний адміністративний суд

Позивач: Житомирська міська рада

10014, м. Житомир, майдан С.П. Корольова, 4/2,

тел. 0 412 37-44-75.

Відповідач: Управління Держгеокадастру України у Житомирському районі

10014, м. Житомир, вул. Мала Бердичівська, 17,

тел. 0 412 42-03-39.

Адміністративний позов

Судові витрати:

судовий збір – 2756 грн. 00 коп.

Рішенням 47 сесії 6 скликання Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 року «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні       ділянки у м. Житомирі» з метою врегулювання правовідносин між Житомирською міською радою, громадою міста та суб’єктами господарювання, забезпечення надходжень від плати за землю і сприяння розвитку земельних відносин в місті було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира та введено в дію нові розміри плати за земельні ділянки у м. Житомирі.

Дана нормативно-грошова оцінка була введена в дію з 01.01.2016 року (п. 3 Рішення).

Згідно п. 4 даного рішення умовою введення в дію нових розмірів плати за землю є обмеження значення коефіцієнтів, які застосовуються при розрахунку визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок в м. Житомирі, а саме:

4.1. застосування коефіцієнту Км2 максимальним значенням 0,306;

4.2. застосування загального коефіцієнту Км3, що є добутком локальних факторів, у діапазоні від 0,5 до 1, при цьому «1» - це максимальне значення коефіцієнту, яке може застосовуватися при розрахунку визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок м. Житомира.

Станом на сьогодні дане рішення не визнано судом незаконним та не скасоване, тобто є діючим та таким, що підлягає виконанню.

Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про оцінку земель» дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як  витяг  з технічної  документації  з  нормативної грошової оцінки земель.

Частина 3 ст. 23 Закону України «Про оцінку земель» визначає, що  витяг з технічної документації про нормативну грошову  оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. На території міста Житомира витяги з нормативної грошової оцінки земель м. Житомира видає управління Держгеокадастру у Житомирському районі.

Починаючи з 01.01.2016 року управління Держгеокадастру у Житомирському районі видає витяги з нормативної грошової оцінки земель м. Житомира без врахування п. 4 Рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 року – не застосовує  граничні значення коефіцієнтів Км2 та Км3.

Станом на сьогодні такі дії управління Держгеокадастру у Житомирському районі є незаконними і створюють загрозу соціального вибуху та загрожують тотальними неплатежами платниками податків за землю земельного податку та орендної плати, так як із введенням нової нормативної грошової оцінки за землю та з урахуванням:

  1. коефіцієнту індексації, який станом на 01.01.2016 року становить 1,79;
  2. змін до Податкового кодексу України, якими відмінили пільги у вигляді понижуючого коефіцієнту 0,03 (станом на сьогодні для сплати податку за землю застосовується значення 1, а для орендної плати - 3) для громадян та гаражних кооперативів,

вартість і так високих ставок земельного податку та орендної плати у м. Житомирі зросте майже у три рази, для юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а для фізичних осіб у майже 103 рази.

У разі введення в дію нової нормативної грошової оцінки земель м. Житомира без врахування коефіцієнтів зазначених у п. 4 Рішення №931 від 10.06.2015 року, то орендна плата за одну сотку землі для населення буде складати 1462 грн. 50 коп. Як правило, у жителів міста Житомира, біля власних домоволодінь в оренді перебуває від 3 до 10 соток, то розмір річної орендної плати за орендовані земельні ділянки у 2016 році, з урахуванням індексу інфляції буде складати:

від 1462,50 х 2 х 1,43 = 4182 грн. 75 коп.

до 1462,50 х 10 х 1,43 = 20 913 грн. 75 коп., що призведе б до масової відмови громадян від земельних ділянок, які у них перебувають в оренді, як це відбувається у м. Рівне та м. Полтава.

При цьому, такі земельні ділянки передати іншим громадянам у користування, як правило, неможливо через особливості конфігурації таких земельних ділянок та їх місцезнаходження. Така ситуація неминуче, в рази, скоротить надходження до бюджету міста Житомира.

Така ж ситуація склалась із сплатою податку за землю та орендної плати за землю для суб’єктів підприємницької діяльності.

Розмір податку на землю та орендної плати для суб’єктів господарювання зріс майже на у два рази, і це без врахування індексу інфляції за 2014 та 2015 роки, який складає 1,79, тобто нова нормативна грошова оцінка земель м. Житомира, без врахування коефіцієнтів зазначених у п. 4 Рішення №931 від 10.06.2015 року, збільшує розмір земельного податку та орендної плати за землю у 2,5 рази у 2016 році. Наприклад виробниче підприємство, яке у 2015 році сплачувало за податок на землю 180 000 грн. 00 коп., у 2016 році повинно буде сплатити за землю понад 450 000 грн. 00 коп., і це при тому, що вся економіка України починаючи з 2014 року перебуває у процесі стагнації (спаду), індексація доходів населення зупинена, згідно чинного законодавства, купівельна спроможність населення, тільки згідно офіційних статистичних даних, за 2015 рік зменшилась на 43 відсотки. І у таких умовах збільшувати податкове навантаження у два рази на бізнес та понад у сто разів на населення є абсолютно необґрунтовано та безпідставно

Зважаючи на усі вище перелічені обставини у Житомирській міські раді, у листопаді 2014 року, було створено робочу групу, до якої були включенні спеціалісти Відповідача, експерт, який розробляв технічну документацію із нормативної грошової оцінки земель м. Житомира, представники профільної депутатської земельної комісії, депутати, представники громадськості та бізнесу. Дана комісія працювала до травня 2015 року, за результатами роботи даної комісії було підготовлено проект рішення «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м. Житомирі». І даний проект рішення був підтриманий депутатами Житомирської міської ради та прийняте Рішення №931 від 10.06.2015 року.

Дії управління Держгеокадастру у Житомирському районі вважаємо незаконним у зв’язку з наступним.

Згідно ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України

Частина 1 ст. 144 Конституції України визначає, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до ч. 1 ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території

Отже, невиконання управлінням Держгеокадастру у Житомирському районі вимог п. 4 Рішення №931 від 10.06.2015 року, при наданні витягів із нормативної грошової оцінки земель м. Житомира, є такими, що порушують ст.ст. 19, 144 Конституції України та ч. 1 ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а тому є незаконними діями.

Частина 3 ст. 110 КАС України надає судді право за обґрунтованим клопотанням позивача вжити заходів щодо невідкладного розгляду і вирішення справи. У такому разі виклик осіб, які беруть участь у справі, чи повідомлення про постановлені судом ухвали здійснюються за допомогою кур'єра, телефону, факсу, електронної пошти чи іншого технічного засобу.

Зважаючи на той факт, що відповідно до п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

У м. Житомирі ситуація із подачею відповідних звітів з розрахунку земельного податку та орендної плати за землю склалась критичною, так як Відповідач, не виконує п. 4 Рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2016 року, та видає витяги із нормативної грошової оцінки земель м. Житомира, без врахування коефіцієнтів Км2 та Км3 затверджених п. 4 Рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2016 року, у результаті чого після розрахунків земельного податку та орендної плати на землю, суб’єкти господарювання відмовляються від сплати такого податку та орендної плати, так як вони є непосильними для даних суб’єктів, що призведе до соціального вибуху. Станом на сьогодні Житомирська міська рада вже має повідомлення про проведення 04.02.2016 року двох безстрокових акцій протесту, з приводу непомірних  ставок земельного податку та орендної плати причиною чого є вище описані неправомірні дії Відповідача.

З метою уникнення соціального вибуху у м. Житомирі та вирішення даного соціально важливого питання у правовому полі до 20.02.2016 року Позивач просить суд у порядку ч. 3 ст. 110 КАС України вжити заходів до невідкладного розгляду даної справи.

Враховуючи вище викладене та керуючись ст.ст. 19, 144 Конституції України, ч. 1 ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ч. 2 ст. 20 ч. 3 ст. 23 Закону України «Про оцінку земель», ч. 3 КАС України, -

прошу суд:

  1. Відкрити провадження по справі та вжити заходів для невідкладного розгляду даної справи.
  2. Визнати незаконними дії управління Держгеокадастру у Житомирському районі, щодо невиконання п. 4 рішення Житомирської обласної ради №931 від 10.06.2015 року при наданні витягів із нормативної грошової оцінки земель м. Житомира, а саме: не застосування при розрахунку нормативної грошової вартості земельних ділянок м. Житомира коефіцієнту Км2 з максимальним значенням 0,306 та коефіцієнту Км3, що є добутком локальних факторів, у діапазоні від 0,5 до 1.
  3. Зобов’язати  управління Держгеокадастру у Житомирському районі, виконувати п. 4 рішення Житомирської обласної ради №931 від 10.06.2015 року при наданні витягів із нормативної грошової оцінки земель м. Житомира, а саме: застосування при розрахунку нормативної грошової вартості земельних ділянок м. Житомира коефіцієнт Км2 з максимальним значенням 0,306 та коефіцієнт Км3, що є добутком локальних факторів, у діапазоні від 0,5 до 1.

Додатки:

  1. копія рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 року, у двох екземплярах;
  2. копія витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №278/86-16 від 28.01.2016 року, ТОВ «Київське», у двох екземплярах;
  3. копія  витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №278/86-16 від 28.01.2016 року, виданий ТОВ «Вінер 707», у двох екземплярах;
  4. копія протоколу обговорення регуляторного акту від 13.05.2015 року, у двох екземплярах;
  5. оригінал квитанції про сплату судового збору, на суму 2756 грн. 00 коп., в одному екземплярі;
  6. копія квитанції про сплату судового збору, на суму 2756 грн. 00 коп., в одному екземплярі;
  7. копія позову в одному екземплярі.
  1. ___________________                  _______________            ____________________________________

посада                                                           підпис                                                                            ПІБ

 

Пошук на сайті

Вхід на сайт