четвер, 29.10.2020

Звернення Голови ЧМПО ЧОП "Солідарність" Ракової О.Ф. до Прем'єр-міністра України В.Б. Гройсмана В.Б. за результатами круглого столу на тему : "Наслідки реалізації Розпорядження КМУ № 649 від 05.09.2018 року для бізнесу України"

«СОЛІДАРНІСТЬ»

Черкаська міська профспілкова організація

Черкаської обласної профспілки «Солідарність»


Прем’єр – міністру України

Гройсману  В.Б.

 

Шановний Володимире Борисовичу!

28 вересня 2018 року у м. Черкасах відбувся круглий стіл на тему : «Наслідки реалізації Розпорядження КМУ № 649 –Р від 05.09.2018 р. для бізнесу України» за участі представників малого та середнього підприємництва, а також контролюючих органів.

 

Резолюція:

 

Учасники круглого столу відмітили, що Розпорядження «Про заходи , спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення», що зобов’язує з 05.10.2018 року Держпраці, Поліцію, ДФС, та інші  органи виконавчої влади проводити тотальні перевірки суб’єктів господарювання остаточно знищить малий бізнес. Попередником цього були законодавчі зміни в ст. 95, 96 та 265 КЗпПУ, котрі внесені Законом України №1774 – VIII « Про внесення змін до деяких законодавчих актів України». Пізніше, 26.04.2017р. року  прийняли  постанову КМУ № 295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України».

Прийняття цих Законодавчих актів призвело до звільнення найманих працівників та переходу їх у «тінь».

На думку підприємців України зазначені документи є основою для знищення підприємництва України. Адже запроваджуються ставки фінансових санкцій, котрі не відповідають рівню реальних доходів  бізнесу.  Окрім того фізичні особи підприємці при сплаті штрафів за виявлені порушення відповідають усім  власним майном.

Найбільший резонанс викликає те, що на тлі зменшення економічної активності та спаду купівельної спроможності громадян України, фактичного зменшення рівня доходу підприємництва, запроваджені зміни в системі кадрового та бухгалтерського діловодства збільшує фінансово-адміністративне навантаження на бізнес до неадекватного рівня. Також відсутність чіткої, простої  позиції щодо переліку обов’язкових типових документів для ведення кадрового обліку (з коментарями та роз’ясненнями) провокує збільшення кількості правопорушень, котрі передбачають застосування штрафів.

Аналіз стану готовності ФОП та представників малого й середнього бізнесу до ведення кадрового діловодства свідчить про неспроможність виконання вимог статей 95,96 КЗПП України. Такі зміни потребують суттєвої профільної підготовки підприємців та супроводу з боку фахівців органів виконавчої влади на місцях.

Представники громадськості та бізнесу вважають, що закладена система перевірок може стати складовою схем рейдерського захоплення успішного бізнесу, інструментом неправомірної боротьби з конкурентами.

Найбільше обурення у законослухняних підприємців викликає те, що запроваджені дискримінаційні зміни не розповсюджуються на нелегальний бізнес, котрий успішно працює за підтримки корупціонерів. Відомо, що в гаражних кооперативах, в приватних садибах фактично створенні невеличкі цехи по виготовленню меблів, ремонту автомобілів, виготовлення ковбаси та копчення риби тощо. Органи державного нагляду та контролю не йдуть туди, бо за їх відповіддю це - просто «громадяни», яких не має в реєстрі суб’єктів господарювання і органи влади  не мають законодавчої бази щодо їх перевірки.

Учасники круглого столу в результаті обговорення законодавчих документів щодо перевірок, переконані, що:

Розпорядження КМУ № 649 – Р від 05.09.2018 р. не відповідає:

  1. 1.      Порядку здійснення комплексних планових заходів, затверджених Постановою КМУ №350 від 24.05.2017року.
  2. 2.      П.80.2 статті 80 Податкового Кодексу України щодо організації та проведення фактичних перевірок.
  3. 3.      Не відповідає ЗУ № 877 «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» .

Учасники круглого столу вимагають:

  1. Привести Розпорядження КМУ № 649 – Р від 05.09.2018 до вимог законодавчої бази України.
  2. Переглянути розміри фінансових санкцій за порушення законодавства про працю, встановлених ст. 265 КЗпП України та привести їх до рівня доходів підприємців шляхом внесення змін до  зазначеної статті та прив’язати їх до показника неоподаткованого мінімуму доходів громадян.

Вирішення цієї проблеми забезпечить прийняття законопроекту № 5711 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання надмірному тиску на суб’єктів господарювання заходів державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення» (автор народний депутат України Оксана Продан).

Внести зміни до  постанови КМУ №295 від 26.04.2017 р. «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», що за результатом інспекційного відвідування інспектором з праці складається припис  про усунення порушень законодавства у визначені строки без накладання штрафних санкцій, а при виявленні неоформлених трудових відносин складається Акт із застосування штрафних санкцій.

  1. Запровадити норму, за якою муніципальним інспекторам надається право на проведення виключно аудиту організації та ведення кадрового обліку, а також дотримання трудового законодавства суб’єктом господарської діяльності без накладання штрафних санкцій. Також встановити критерії оцінки  та відповідальність муніципальних інспекторів за якість, точність та правомірність висновків аудиту;
  2. Доручити Мінсоцполітики негайно розробити для  ФОП, що використовують працю найманих працівників типові форми документів спрощеного кадрового діловодства та звести їх до мінімуму.
  3. Суттєво посилити адміністративну відповідальність для нелегально працюючого бізнесу.
  4. Відмінити три види відповідальності ( адміністративна, фінансова та кримінальна) за порушення трудового законодавства. Ніхто не може бути двічі притягнений до відповідальності за одне й теж саме правопорушення (ст.. 61 Конституції України, ст. 4 Протоколу №7 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод).
  5. Встановити граничні строки застосування штрафних санкцій за порушення законодавства про працю  - один рік потому на момент перевірки.
  6. Законодавчо визначити що означає в ст. 265 КЗпПУ термін «недопущення до перевірки» та «створення перешкод у  проведенні перевірки».
  7. Усі законодавчі зміни, що впливають на роботу бізнесу, повинні вводитись в дію  не раніше 6-ти місяців після їх оприлюднення з відтермінуванням застосування штрафних санкцій  за порушення норм строком на 1 рік, який необхідний бізнесу для адаптації.

Учасники круглого столу зауважили, що  в Україні розпочався кадровий голод, на посадах робочих спеціальностей вже майже нікому працювати: значна частина працездатного населення виїхала працювати на економіки інших держав, частина працездатного населення категорично відмовляється працювати легально, бо користуються коштами центрів зайнятості та субсидіями, що надає держава незахищеним верствам населення.

Учасники круглого столу постановили :

В разі, якщо контролюючи органи будуть виходити на перевірки бізнесу з порушенням законодавства України, а КМУ не приведе Розпорядження  КМУ № 649 – Р  до норм ЗУ №877 «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», підприємці змушенні будуть вдатися до акцій громадянської непокори та протесних дій, що визначені  законодавством.

За дорученням учасників круглого столу

Голова ЧМПО ЧОП «Солідарність»                             О. Ф. Ракова

 

Пошук на сайті

Вхід на сайт