середа, 18.10.2017

Пропозиції представників підприємницьких організацій Тернопільської області щодо єдиного соціального внеску

14 березня 2011року відбулося спільне засідання представників підприємницьких організацій Тернопільської області. Зрозуміло, що основними питаннями зборів були спрощена система оподаткування та сплата єдиного соціального внеску.

Учасники зборів одноголосно підтримали позицію щодо необхідності  тимчасового збереження спрощеної системи оподаткування до часу проведення  кардинальних і якісних змін у  законодавчому полі України в цілому. Оскільки, важко не погодитися, що лише один 14 Розділ Податкового кодексу не захистить бізнес від тих «нововведень», які нам вже підготували і ще готують. Ми всі повинні бути рівними перед законом, а тому повинні добитися таких норм, які б кожному давали можливість працювати в легальному полі, ефективно і просто вести облік та справедливо сплачувати податки.

Активне обговорення мало місце і стосовно розмірів фіксованих ставок єдиного податку. Багато з присутніх погодилися, що згідні плати більший розмір єдиного податку за умови певних гарантій в майбутньому від  появи нових додаткових обов’язкових  платежів як в системі податкового, так і соціального навантаження.

Процедура анкетного опитування показала готовність сплачувати єдиний податок у розмірі від 100грн до 1000грн в місяць.   

Окремо було підняте питання підприємцями ринків, які пояснили свою неспроможність сплачувати високі ставки єдиного податку у зв’язку з досить високими орендними платами за торгові місця.

Найбільш емоційно і активно обговорювалося питання сплати єдиного соціального внеску. Усі учасники зборів були одностайні в тому, що запропонована форма єдиного соціального внеску є абсолютно невигідною і неприйнятною для підприємців, а розміри ставок внеску просто змушують відмовитись від легального ведення бізнесу.

Учасники зборів висловили розуміння того, що соціальний внесок – це джерело соціальних виплат  для сьогоднішніх пенсіонерів та інших соціально незахищених верств населення. Але разом з тим розкритикували несправедливість і непрозорість пенсійного законодавства, яке вимагаючи сплати надто високого розміру єдиного соціального внеску абсолютно не забезпечує належний і відповідний рівень пенсій як для підприємців , так і для усіх простих громадян країни у майбутньому.

Саме тому була висловлена позиція в частині розмежування обов’язку сплачувати певну частину свого доходу на утримання нинішніх пенсіонерів від права здійснювати сплату соціального внеску в частині забезпечення свого особистого права на пенсію.

Запропонований Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування»  абсолютно не дає належного соціального захисту підприємцям, а , навпаки, порушує  всі принципи рівності та соціальної справедливості. Абсолютно незрозумілою і необґрунтованою є вимога до фізичних осіб-підприємців (незалежно від способу оподаткування) в частині обов’язкової сплати єдиного соціального внеску з власного доходу за тією ж ставкою внеску, що  здійснюється  ними як роботодавцями в частині нарахувань на фонд заробітної плати. В той час, як максимальна ставка, передбачена даним Законом,  щодо стягнення в частині відрахувань з особистих доходів працівників (таких самих фізичних осіб, як і підприємці) становить 6,1%.

Саме тому ми пропонуємо направити всі зусилля підприємництва на негайне врегулювання питання сплати єдиного соціального внеску підприємцями за себе.

В якості пропозиції пропонуємо наступні зміни:

 Діюча редакція закону,  що   пропонується

Редакція законопроекту з урахуванням  пропозицій та змін

ЗУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування»

Стаття  7, частина1, п.2

 2) для платників, зазначених у пункті 4 (крім фізичних осіб - підприємців,  які  обрали  спрощену  систему  оподаткування)  та 5 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму доходу (прибутку), отриманого  від їх діяльності,  що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб,  та на суму доходу,  що  розподіляється  між членами  сім'ї  фізичних  осіб - підприємців,  які беруть участь у провадженні  ними  підприємницької  діяльності.  При  цьому   сума єдиного   внеску  не  може  бути  меншою  за  розмір  мінімального страхового внеску за кожну особу за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

ЗУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування»

Стаття  7, частина1, п.2

 2) для платників, зазначених у пункті 4 (крім фізичних осіб - підприємців,  які  обрали  спрощену  систему  оподаткування)  та 5 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму доходу (прибутку), отриманого  від їх діяльності,  що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб,  та на суму доходу,  що  розподіляється  між членами  сім'ї  фізичних  осіб - підприємців,  які беруть участь у провадженні  ними  підприємницької  діяльності.  При цьому сума обов’язкової до сплати частини єдиного соціального внеску повинна становити не більше 25% розміру мінімального страхового внеску за кожну особу в місяць.

При цьому за зазначеними особами зберігається право добровільної сплати внесків до солідарної  системи державного пенсійного страхування в повному обсязі, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, згідно визначеної Законом бази та ставки оподаткування задля зарахування стажу їх підприємницької діяльності до страхового стажу при обчисленні розміру пенсій за віком

 

Діюча редакція закону,  що   пропонується

Редакція законопроекту з урахуванням  пропозицій та змін

ЗУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування»

Стаття  7, частина1, п.3

3) для платників, зазначених у пункті 4 частини першої статті 4 цього Закону,  які обрали спрощену систему оподаткування,  -  на суми,  що  визначаються  такими  платниками самостійно для себе та членів сім'ї, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності,  але  не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску,  встановленої цим Законом.  При цьому сума єдиного внеску  не  може  бути  меншою  за  розмір мінімального страхового внеску за кожну особу;

ЗУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування»

Стаття  7, частина1, п.3

 3) для платників, зазначених у пункті 4 частини першої статті 4 цього Закону,  які обрали спрощену систему оподаткування,  -  на суми,  що  визначаються  такими  платниками самостійно для себе та членів сім'ї, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності,  але  не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску,  встановленої цим Законом.

При цьому сума обов’язкової до сплати частини єдиного соціального внеску повинна становити не менше 25% розміру мінімального страхового внеску за кожну особу в місяць.

При цьому за зазначеними особами зберігається право добровільної сплати внесків до солідарної  системи державного пенсійного страхування в повному обсязі, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, згідно визначеної Законом бази та ставки оподаткування задля зарахування стажу їх підприємницької діяльності до страхового стажу при обчисленні розміру пенсій за віком

 

Ми вважаємо, що саме такий підхід в умовах надзвичайно низької довіри до влади може збільшити надходження до пенсійного фонду.

На зборах було розглянуто і багато інших досить революційних пропозицій, але всі учасники засідання зійшлися на тому, що це питання більш віддаленого майбутнього. Сьогодні ж ми повинні на певний визначений час відстояти спрощену систему оподаткування ,  яка забезпечить нам можливість спокійно і зважено підійти до підготовки нового правового поля нашого функціонування, причому не лише в частині податкового законодавства, але й в усіх сферах суспільного життя.   

За  дорученням учасників зборів .

З повагою, Скакун Людмила

 

Пошук на сайті

Вхід на сайт