Щербина Володимир щодо сплати пенсійних внесків
Вітаю, пані Оксано.
Сьогодні вичитав на сайті "Частный предприниматель" таку інформацію:
"Предприниматели оспаривают в суде норму закона, обязывающую их платить взносы в Пенсионный фонд"
http://www.chp.com.ua/index.php?code=10097&show_all=YESS
У статті, як на мене, нема головної аргументації: нормами тих законів не може бути змінено чи відмінено правове регулювання спрощеної системи оподаткування, оскільки Указ Президента №727/98, яким спрощену систему було введено, був виданий Президентом на підставі спецільних повноважень, наданих йому на обмежений час і потрапляє під дію конституційного застереження п 4 Перехідних положень Конституції України. Там же і виписана процедура відміни (припинення) такого Указу: він може бути відмінений ЛИШЕ СПЕЦІАЛЬНИМ ЗАКОНОМ, прийнятим ВР, із цих питань.
З огляду на викладене вище, є підстави оскаржувати й норми й інших ЗУ, якими вносяться часткові зміни в регулювання ССО (наприклад, єдиний соц внесок для СПД на спрощені системі.
В додатку до цього повідомлення міститься витяг з протоколу засідання Верховної Ради України 11.02.2010 року, на якому обговорювалися законопроекти з номерами 4549, 4549-1 та 4549-2. На цьому засіданні серед інших висткпав і відомий недруг спрощеної системи п. С.Терьохін, який виголосив, на моє переконання, знакову фразу (див стор 8 витягу):
" Одначе, на жаль, відповідно до рішення Конституційного Суду ми не можемо своїм законом правити Указ Президента, який був прийнятий підчас Перехідних положень після прийняття Конституції 1996 року. Відповідно до Конституції України ми можемо прийняти комплексний акт, яким всі ці правовідносини відрегулювати. Тому Комітет вирішив, що звернутися до Кабінету Міністрів з тим, щоби Кабінет Міністрів надав новий комплексний закон, проект Закону про спрощену систему оподаткування замість Указу Президента, який в свій час був прийнятий по правилах Перехідних положень. "
Нажаль, до цього часу я не знайшов того рішення КС, про яке говорив п. Терьохін. Може Ви знаєте, або знайдете, це рішення... Воно дуже важливе для спрощеної системи взагалі, для питань стосунків ФОП з Пенсійним фондом та сплати внесків у ПФ юрособами зокрема. Це має стосунок також і до питань сплати єдиного соц фнеску тими кацегоріями осіб на єдиному податку.
Мені легко про це писати, бо я вже, як кажуть, на цій справі "очень даже поднаторел": справа юр.особи - мого підприємства зараз перебуває в касації, а апеляцію я програв лише через наявність рішень ВС, прийнятими у порядку вийняткового провадження (що вже сьогодні, нарешті, усунено).
І я б охоче приєднався до позову, про який ідеться у вищезгаданій статті.
Додаток: Витяг з протоколу розгляду ВР законопроектів 4549 від 11.02.2010 р.
З повагою,
Володиимр Щербина,
м.Львів.
Вітаю, пані Оксано. Сьогодні вичитав на сайті "Частный предприниматель" таку інформацію: "Предприниматели оспаривают в суде норму закона, обязывающую их платить взносы в Пенсионный фонд" http://www.chp.com.ua/index.php?code=10097&show_all=YESS У статті, як на мене, нема головної аргументації: нормами тих законів не може бути змінено чи відмінено правове регулювання спрощеної системи оподаткування, оскільки Указ Президента №727/98, яким спрощену систему було введено, був виданий Президентом на підставі спецільних повноважень, наданих йому на обмежений час і потрапляє під дію конституційного застереження п 4 Перехідних положень Конституції України. Там же і виписана процедура відміни (припинення) такого Указу: він може бути відмінений ЛИШЕ СПЕЦІАЛЬНИМ ЗАКОНОМ, прийнятим ВР, із цих питань. З огляду на викладене вище, є підстави оскаржувати й норми й інших ЗУ, якими вносяться часткові зміни в регулювання ССО (наприклад, єдиний соц внесок для СПД на спрощені системі. В додатку до цього повідомлення міститься витяг з протоколу засідання Верховної Ради України 11.02.2010 року, на якому обговорювалися законопроекти з номерами 4549, 4549-1 та 4549-2. На цьому засіданні серед інших висткпав і відомий недруг спрощеної системи п. С.Терьохін, який виголосив, на моє переконання, знакову фразу (див стор 8 витягу): " Одначе, на жаль, відповідно до рішення Конституційного Суду ми не можемо своїм законом правити Указ Президента, який був прийнятий підчас Перехідних положень після прийняття Конституції 1996 року. Відповідно до Конституції України ми можемо прийняти комплексний акт, яким всі ці правовідносини відрегулювати. Тому Комітет вирішив, що звернутися до Кабінету Міністрів з тим, щоби Кабінет Міністрів надав новий комплексний закон, проект Закону про спрощену систему оподаткування замість Указу Президента, який в свій час був прийнятий по правилах Перехідних положень. " Нажаль, до цього часу я не знайшов того рішення КС, про яке говорив п. Терьохін. Може Ви знаєте, або знайдете, це рішення... Воно дуже важливе для спрощеної системи взагалі, для питань стосунків ФОП з Пенсійним фондом та сплати внесків у ПФ юрособами зокрема. Це має стосунок також і до питань сплати єдиного соц фнеску тими кацегоріями осіб на єдиному податку. Мені легко про це писати, бо я вже, як кажуть, на цій справі "очень даже поднаторел": справа юр.особи - мого підприємства зараз перебуває в касації, а апеляцію я програв лише через наявність рішень ВС, прийнятими у порядку вийняткового провадження (що вже сьогодні, нарешті, усунено). І я б охоче приєднався до позову, про який ідеться у вищезгаданій статті. Додаток: Витяг з протоколу розгляду ВР законопроектів 4549 від 11.02.2010 р. З повагою, Володиимр Щербина, м.Львів.