середа, 18.07.2018

Відповідь Міністерства економічного розвитку і торгівлі України щодо проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції"

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

(Мінекономрозвитку України)

вул. М. Грушевського, 12/2, м. Київ, 01008, тещ. 253-93-94,

факс 226-31-81 Web: http://www.rne.gov.ua, е-шаіі: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , код ЄДРПОУ 37508596

 

Всеукраїнське об’єднання малого

та середнього бізнесу "Фортеця"

 

Щодо розгляду звернення

Мінекономрозвитку розглянуто лист Всеукраїнського об’єднання малого та середнього бізнесу "Фортеця" від 23.04.2014 № 733 щодо проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" (далі - проект Закону) та повідомляє.

Проект Закону розроблено на виконання пункту 148.3 Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", затвердженого Указом Президента України від 12.03.2013 № 128/2013 з метою виключення випадків недопущення суб’єктами господарювання (виробниками та/або розповсюджувачами продукції) до проведення перевірок посадових осіб, що здійснюють державний ринковий нагляд та невиконання їх вимог, встановлених Законом України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції'' (далі - Закон).

Запропоновані зміни вносяться у зв’язку з тим, що за час реалізації норм Закону є непоодинокі випадки недопущення посадових осіб органів державного ринкового нагляду до проведення перевірок характеристик продукції.

Такі дії суб’єктів господарювання обумовлені намаганням уникнути відповідальності за введення в обіг та/або розповсюдження небезпечної продукції, продукції, що становить загрозу безпеки життя, здоров’я людей та довкіллю.

У ряді випадків виробнику або розповсюджувачу вигідно не допустити перевірку продукції, ніж нести відповідальність за розповсюдження небезпечної продукції. Такі дії роблять неможливими вжиття з боку держави заходів пропорційних рівню загроз суспільним інтересам.

Впровадження запропонованих у проекті Закону санкцій надасть можливість безперешкодно проводити перевірки характеристик продукції та виявляти небезпечну продукцію і вилучати її з ринку України.

Проектом Закону встановлюється штрафні санкції до суб’єктів господарювання у разі недопущення ними посадових осіб, які здійснюють державний ринковий нагляд, до проведення перевірок характеристик продукції та невиконання їх вимог, встановлених Законом, у розмірі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8500 грн.) для розповсюджувачів та у розмірі тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (25500 грн.) для осіб, які вводять продукцію в обіг.

Розмір запропонованих штрафних санкцій за розміром співвідносний із штрафними санкціями за інші порушення, встановлені Законом.

Проект Закону погоджено без зауважень, зокрема, з Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

Згідно з висновком Мін’юсту, у проекті Закону не виявлено положень, що сприяють або можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень (корупціогенні фактори).

Крім того, повідомляємо, що надані у листі пропозиції щодо виключення із Закону положень, що встановлюють відповідальність розповсюджувачів за розповсюдження продукції, що не відповідає встановленим вимогам або небезпечної продукції не узгоджуються з чинним законодавством України.

Так, частиною першою статті 4 Закону встановлено, що метою ринкового нагляду є вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів з відповідним інформуванням про це громадськості щодо продукції, яка при її використанні за призначенням або за обґрунтовано передбачуваних умов і при належному встановлені та технічному обслуговуванні становить загрозу суспільним інтересам чи яка в іншій спосіб не відповідає встановленим вимогам.

Частиною четвертою статті 8 Закону, визначено, що у разі якщо розповсюджувачі вважають або мають підстави вважати, що продукція, яку вони надали на ринку, не відповідає встановленим вимогам, вони зобов’язанні пересвідчитися у вжитті заходів, необхідних для приведення такої продукції у відповідність із встановленими вимогами, в тому числі шляхом вилучення її з обігу та /або її відкликання. У разі, якщо зазначена продукція становить ризик, розповсюджувачі зобов’язані негайно повідомити відповідний орган ринкового нагляду про цю продукцію та надати необхідні відомості, зокрема щодо такої невідповідності та будь-яких вжитих обмежувальних (корегувальних) заходів.

Перевірки характеристик продукції у її виробників здійснюються відповідно до вимог статті 25 Закону.

За порушення розповсюджувачем своїх обов’язків частиною третьою статті 44 Закону встановлена адміністративна відповідальність.

У разі дотримання вимог законодавства у сфері державного ринкового нагляду, розповсюджувач не може бути притягнутим до адміністративної відповідальності.

 

Директор департаменту розвитку

торгівлі Міністерства економічного

розвитку і торгівлі України                                Михайло КУНИЦЬКИЙ

 

Пошук на сайті

Вхід на сайт