Відповідь Комітету ВРУ з питань державного будівництва та місцевого самоврядування щодо першочергових законопроектів для українського бізнесу
ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування
01008, м. Київ-8, вул. М. Грушевського, 5, тел.: 255-22-08, факс: 255-33-07
Всеукраїнське об’єднання малого
та середнього бізнесу «Фортеця»
За дорученням Голови Верховної Ради України у Комітеті з питань державного будівництва та місцевого самоврядування (далі - Комітет) розглянуто Ваше звернення щодо забезпечення позачергового розгляду парламентом окремих законопроектів, прийняття яких, на Вашу думку, зменшить адміністративний та фінансовий тиск на український бізнес.
В межах визначеного предмету відання Комітет інформує, що проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про адміністративні послуги» (щодо усунення можливостей корупції при наданні адміністративних послуг) (реєстр. № 2149 від 03.10.2013, доопрацьований), поданий народними депутатами України О.Продан, Н.Агафоновою, С.Капліним, Т.Кутовим, В.Наливайченком, Н.Новак, П.Розенком, Комітетом підготовлено для розгляду та включено за його пропозицією до порядку денного поточної сесії.
Водночас маємо зазначити, що під час обговорення даного питання на засіданні Комітету було висловлено значну кількість зауважень щодо дублювання запропонованими положеннями вже існуючих у Законі норм, в той час як інші пропозиції не узгоджуються з певними положеннями Закону. Також було зауважено на недоцільності запропонованого значного звуження переліку документів, необхідних для отримання послуги, що знаходяться в особистому зберіганні суб’єкта звернення, оскільки це не сприятиме скороченню строків надання адміністративних послуг.
До речі, Міністерство юстиції України не підтримало законопроект, а Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України», підтримуючи мету законопроекту, зауважила, що прийняття окремих пропозицій законопроекту може призвести до збільшення строків надання послуг і до збільшення витрат на утримання суб’єкта надання послуг.
Зважаючи на це пропонувалось підтримати пропозицію підкомітету з питань органів виконавчої влади та державної служби про повернення законопроекту суб’єктам права законодавчої ініціативи. Проте за підсумками
обговорення законопроекту було вирішено рекомендувати Верховній Раді України прийняти його за основу за наслідками розгляду в першому читанні із зазначенням про доцільність його доопрацювання під час підготовки до розгляду в другому читанні. При цьому подання Комітету про розгляд вказаного законопроекту вручено Верховній Раді України 4 лютого 2014 року.
Стосовно позачергового розгляду законопроекту інформуємо, що відповідно до статті 101 Регламенту Верховної Ради України виключно парламент може прийняти рішення про визначення законопроекту невідкладним.
З повагою Голова Комітету
Д. ЖВАНІЯ
ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування
01008, м. Київ-8, вул. М. Грушевського, 5, тел.: 255-22-08, факс: 255-33-07
Всеукраїнське об’єднання малого
та середнього бізнесу «Фортеця»
За дорученням Голови Верховної Ради України у Комітеті з питань державного будівництва та місцевого самоврядування (далі - Комітет) розглянуто Ваше звернення щодо забезпечення позачергового розгляду парламентом окремих законопроектів, прийняття яких, на Вашу думку, зменшить адміністративний та фінансовий тиск на український бізнес.
В межах визначеного предмету відання Комітет інформує, що проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про адміністративні послуги» (щодо усунення можливостей корупції при наданні адміністративних послуг) (реєстр. № 2149 від 03.10.2013, доопрацьований), поданий народними депутатами України О.Продан, Н.Агафоновою, С.Капліним, Т.Кутовим, В.Наливайченком, Н.Новак, П.Розенком, Комітетом підготовлено для розгляду та включено за його пропозицією до порядку денного поточної сесії.
Водночас маємо зазначити, що під час обговорення даного питання на засіданні Комітету було висловлено значну кількість зауважень щодо дублювання запропонованими положеннями вже існуючих у Законі норм, в той час як інші пропозиції не узгоджуються з певними положеннями Закону. Також було зауважено на недоцільності запропонованого значного звуження переліку документів, необхідних для отримання послуги, що знаходяться в особистому зберіганні суб’єкта звернення, оскільки це не сприятиме скороченню строків надання адміністративних послуг.
До речі, Міністерство юстиції України не підтримало законопроект, а Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України», підтримуючи мету законопроекту, зауважила, що прийняття окремих пропозицій законопроекту може призвести до збільшення строків надання послуг і до збільшення витрат на утримання суб’єкта надання послуг.
Зважаючи на це пропонувалось підтримати пропозицію підкомітету з питань органів виконавчої влади та державної служби про повернення законопроекту суб’єктам права законодавчої ініціативи. Проте за підсумками
обговорення законопроекту було вирішено рекомендувати Верховній Раді України прийняти його за основу за наслідками розгляду в першому читанні із зазначенням про доцільність його доопрацювання під час підготовки до розгляду в другому читанні. При цьому подання Комітету про розгляд вказаного законопроекту вручено Верховній Раді України 4 лютого 2014 року.
Стосовно позачергового розгляду законопроекту інформуємо, що відповідно до статті 101 Регламенту Верховної Ради України виключно парламент може прийняти рішення про визначення законопроекту невідкладним.
З повагою Голова Комітету
Д. ЖВАНІЯ