Звернення ГО "Асоціація Хмельницьких ринків" щодо проекту Закону України ""Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортих засобів" №11260, прийнятого ВРУ в першому читанні
Громадська організація „АСОЦІАЦІЯ ХМЕЛЬНИЦЬКИХ РИНКІВ"
29016, м. Хмельницький, вул. Геологів, 18/2, код ЄДРПОУ 26430979, р/р 26007619989544 в Обласному відділенні ПАТ „Промінвестбанк" в м. Хмельницький,
МФО 300012.
Тел.(0382) 72-78-88, тел./факс 69-98-07, e-mail:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
Щодо проекту Закону України
"Про внесення змін до Податкового
кодексу України щодо сплати
екологічного податку за утилізацію
знятих з експлуатації транспортих
засобів" (реєстр. №11260), прийнятого
ВРУ в першому читанні
Шановна Оксана Петрівна!
У відповідності до рішення ГО „Асоціації Хмельницьких ринків" надсилаємо Вам пропозиції та зауваження до проекту Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку за утилізацію г знятих з експлуатації транспортих засобів" (реєстр. №11260), прийнятого Верховною Радою України в першому читанні, які полягають в наступному.
Проект Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортих засобів" (реєстр. №11260) містять, на думку Асоціації Хмельницьких ринків, окремі норми, які мають цілу низку невідповідностей та протиріч нормативно-правового характеру, про що, зокрема, зазначено в відповідному Висновку Головного науково- експертного управління Верховної Ради України, впровадження (застосування) яких призведе, з одного боку, до значного зростання вартості автомобілів іноземного виробництва як нових, так і, особливо, тих, що були у використанні, а з іншого - значне зростання вартості автомобілів неминуче принесе чималі збитки в першу чергу для тих СПД, які займаються логістикою, перевезенням пасажирів та тих, в діяльності яких використання транспортних засобів (механізмів) є часткою їх виробничої діяльності, процесу. Так, розглянувши даний законопроект, необхідно зазначити, що:
- розробники законопроекту не надали реальних економічно обгрунтованих розрахунків вартості утилізації транспортних засобів та
відповідних коефіцієнтів застосування, чим було порушено вимоги ч. З ст. 91 Регламенту Верховної Ради України та ч. 1 ст. 27 Бюджетного Кодексу України (зокрема, не надано обгрунтованих розрахунків вартості та їх різниці утилізації транспортних засобів, наприклад, нового автомобіля об'ємом двигуна від 1000 до 2000 см. куб. та такого же автомобіля віком 3-4 роки, де різниця ставок податку складає майже 620%, а для автомобілів з об'ємом двигуна від 3000 до 3500 см. куб. - зазначена різниця складає вже 820%);
не надані відповідні розрахунки базових ставок утилізації по кожній позиції, категорії транспортних засобів;
відсутній в законопроекті чіткий порядок та механізм утилізації транспортних засобів;
в законопроекті чітко не визначено чи буде застосуватися зміст абз. першого ст. 58 Конституції України, де, зокрема, зазначено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, до будь-яких автомобілів та автомеханізмів, які були придбані фізичними та юридичними особами до набуття чинності цього Закону;
вартість утилізаційних процедур в даному законопроекті, на нашу думку, не може за своїм розміром бути більшим, ніж ті, що діють в країнах Європи (це обумовлено тим, що, зокрема, вартість робочої сили, яка використовується під час робіт по утилізації в Україні в кілька разів менша за її вартість за кордом, нижчим в Україні є і вартість ПММ, тощо) та інше;
у відповідності до підпункту 4.1.9 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України даний законопроект, як зазначено в запропонованій його редакції, не може набути чинності з наступного дня за днем його опублікування, томущо згідно зазначеного підпункту Податкового Кодексу України визначено, що зміни до будь-яких елементів податків і зборів не можуть вноситися пізніше як за шість (!) місяців до початку нового бюджетного періоду - року, а також податки та збори, їх ставки і податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року і, отже, виходячи з зазначеного, даний законопроект за умов його прийняття в цілому і підписанням Президентом України може набути чинності не раніше, ніж 01 січня 2014 року;
впровадження запропонованих необгрунтовано високих ставок екологічного податку за утилізацію транспортних засобів знятих з експлуатації негативно позначиться на внутрішньому ринку транспортних засобів та пов'язаних з ним ринків (кредитування, запасних частин, паливно-мастильних матеріалів, ремонту, тощо) внаслідок зростання їх вартості, а саме значне здорощення транспортних засобів, неминуче призведе до відповідного зростання транспортних послуг, наслідком чого стане зростання вартості товарів та послуг для практично всіх громадян країни, наслідком чого стануть нові інфляційні процеси.
Виходячи з наведеного, ГО „Асоціація Хмельницьких ринків" вважає, що проект Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортих засобів" (реєстр. №11260) перед внесенням його до Верховної Ради України на розгляд у другому читанні вимагає суттєвого доопрацювання і не може бути прийнятий в цілому в запропонованій редакції без врахування зазначених вище зауважень та пропозицій.
Сподіваємося на Ваше розуміння та підтримку в даному питанні і у разі її, звертаємося до Вас як до Народного депутата України, голови ВГО „Фортеця" з наступним клопотанням:
розглянути норми даного проекту Закону України з запропонованими Асоціацією Хмельницьких ринків змінами та доповненими на одному з найближчих засідань Ради ВГО „Фортеці" та/або на черговому з'їзді ВГО „Фортеця";
- під час підготовки та опрацюванні даного законопроекту до другого читання та розгляду його в ВРУ, по можливості, врахувати зазначені в даному листі - зверненні пропозиції.
З повагою,
Голова ГО
„Асоціації Хмельницьких ринків",
член виконавчого комітету
Хмельницької міської ради Сніховський О. О.
Виконавчий директор Асоціації,
голова регіональної ради
підприємців Хмельницької обл. Таратасюк В. Р.
Громадська організація „АСОЦІАЦІЯ ХМЕЛЬНИЦЬКИХ РИНКІВ"
29016, м. Хмельницький, вул. Геологів, 18/2, код ЄДРПОУ 26430979, р/р 26007619989544 в Обласному відділенні ПАТ „Промінвестбанк" в м. Хмельницький,
МФО 300012.
Тел.(0382) 72-78-88, тел./факс 69-98-07, e-mail:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
Щодо проекту Закону України
"Про внесення змін до Податкового
кодексу України щодо сплати
екологічного податку за утилізацію
знятих з експлуатації транспортих
засобів" (реєстр. №11260), прийнятого
ВРУ в першому читанні
Шановна Оксана Петрівна!
У відповідності до рішення ГО „Асоціації Хмельницьких ринків" надсилаємо Вам пропозиції та зауваження до проекту Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку за утилізацію г знятих з експлуатації транспортих засобів" (реєстр. №11260), прийнятого Верховною Радою України в першому читанні, які полягають в наступному.
Проект Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортих засобів" (реєстр. №11260) містять, на думку Асоціації Хмельницьких ринків, окремі норми, які мають цілу низку невідповідностей та протиріч нормативно-правового характеру, про що, зокрема, зазначено в відповідному Висновку Головного науково- експертного управління Верховної Ради України, впровадження (застосування) яких призведе, з одного боку, до значного зростання вартості автомобілів іноземного виробництва як нових, так і, особливо, тих, що були у використанні, а з іншого - значне зростання вартості автомобілів неминуче принесе чималі збитки в першу чергу для тих СПД, які займаються логістикою, перевезенням пасажирів та тих, в діяльності яких використання транспортних засобів (механізмів) є часткою їх виробничої діяльності, процесу. Так, розглянувши даний законопроект, необхідно зазначити, що:
- розробники законопроекту не надали реальних економічно обгрунтованих розрахунків вартості утилізації транспортних засобів та
відповідних коефіцієнтів застосування, чим було порушено вимоги ч. З ст. 91 Регламенту Верховної Ради України та ч. 1 ст. 27 Бюджетного Кодексу України (зокрема, не надано обгрунтованих розрахунків вартості та їх різниці утилізації транспортних засобів, наприклад, нового автомобіля об'ємом двигуна від 1000 до 2000 см. куб. та такого же автомобіля віком 3-4 роки, де різниця ставок податку складає майже 620%, а для автомобілів з об'ємом двигуна від 3000 до 3500 см. куб. - зазначена різниця складає вже 820%);
не надані відповідні розрахунки базових ставок утилізації по кожній позиції, категорії транспортних засобів;
відсутній в законопроекті чіткий порядок та механізм утилізації транспортних засобів;
в законопроекті чітко не визначено чи буде застосуватися зміст абз. першого ст. 58 Конституції України, де, зокрема, зазначено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, до будь-яких автомобілів та автомеханізмів, які були придбані фізичними та юридичними особами до набуття чинності цього Закону;
вартість утилізаційних процедур в даному законопроекті, на нашу думку, не може за своїм розміром бути більшим, ніж ті, що діють в країнах Європи (це обумовлено тим, що, зокрема, вартість робочої сили, яка використовується під час робіт по утилізації в Україні в кілька разів менша за її вартість за кордом, нижчим в Україні є і вартість ПММ, тощо) та інше;
у відповідності до підпункту 4.1.9 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України даний законопроект, як зазначено в запропонованій його редакції, не може набути чинності з наступного дня за днем його опублікування, томущо згідно зазначеного підпункту Податкового Кодексу України визначено, що зміни до будь-яких елементів податків і зборів не можуть вноситися пізніше як за шість (!) місяців до початку нового бюджетного періоду - року, а також податки та збори, їх ставки і податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року і, отже, виходячи з зазначеного, даний законопроект за умов його прийняття в цілому і підписанням Президентом України може набути чинності не раніше, ніж 01 січня 2014 року;
впровадження запропонованих необгрунтовано високих ставок екологічного податку за утилізацію транспортних засобів знятих з експлуатації негативно позначиться на внутрішньому ринку транспортних засобів та пов'язаних з ним ринків (кредитування, запасних частин, паливно-мастильних матеріалів, ремонту, тощо) внаслідок зростання їх вартості, а саме значне здорощення транспортних засобів, неминуче призведе до відповідного зростання транспортних послуг, наслідком чого стане зростання вартості товарів та послуг для практично всіх громадян країни, наслідком чого стануть нові інфляційні процеси.
Виходячи з наведеного, ГО „Асоціація Хмельницьких ринків" вважає, що проект Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортих засобів" (реєстр. №11260) перед внесенням його до Верховної Ради України на розгляд у другому читанні вимагає суттєвого доопрацювання і не може бути прийнятий в цілому в запропонованій редакції без врахування зазначених вище зауважень та пропозицій.
Сподіваємося на Ваше розуміння та підтримку в даному питанні і у разі її, звертаємося до Вас як до Народного депутата України, голови ВГО „Фортеця" з наступним клопотанням:
розглянути норми даного проекту Закону України з запропонованими Асоціацією Хмельницьких ринків змінами та доповненими на одному з найближчих засідань Ради ВГО „Фортеці" та/або на черговому з'їзді ВГО „Фортеця";
- під час підготовки та опрацюванні даного законопроекту до другого читання та розгляду його в ВРУ, по можливості, врахувати зазначені в даному листі - зверненні пропозиції.
З повагою,
Голова ГО
„Асоціації Хмельницьких ринків",
член виконавчого комітету
Хмельницької міської ради Сніховський О. О.
Виконавчий директор Асоціації,
голова регіональної ради
підприємців Хмельницької обл. Таратасюк В. Р.