четвер, 28.03.2024

Звернення ГО "Асоціація Хмельницьких ринків" до Голови Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення Денисової Л.Л щодо необхідності підтримки та прийняття законопроекту №5711

Громадська організація

„АСОЦІАЦІЯ  ХМЕЛЬНИЦЬКИХ  РИНКІВ"



Народному депутату України,

голові Комітету

Верховної Ради України

з питань соціальної політики, зайнятості

та пенсійного забезпечення

ДЕНІСОВІЙ  Л. Л.

___________________________________

01008, м. Київ, вул. М. Грушевського, 5.

Верховна Рада України

 

 

Про включення до порядку

денного пленарного засідання

Верховної Ради України та

підтримки проекту Закону

України «Про внесення змін

до деяких законодавчих актів

України щодо врегулювання

Адміністративної відповідаль-

ності за порушення трудового

законодавства» №5711

від 25.01.2017р.

 

Шановна Людмила Леонтіївна!

Засвідчуючи Вам свою повагу, ГО «Асоціація Хмельницьких ринків», яка здійснює свою діяльність більш 13 років та представляє більш ніж 22-х тисяч суб’єктів підприємницької діяльності (в подальшому - СПД) та осіб, які працюють на ринках м. Хмельницького, звертається до Вас як голови профільного Комітету Верховної Ради України (в подальшому – ВРУ) з питання, розгляд та підтримка якого потребує Вашої підтримки.

Як відомо, 25 січня 2017 року за ініціативою н.д.У. Продан О. П. був зареєстрований проект Закону України №5711 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання адміністративної відповідальності за порушення трудового законодавства». Підставою розробки та реєстрації даного законопроекту, що спрямований на відновлення соціальної справедливості та обґрунтованості застосування прийнятих в грудні 2016 р. (Закон України №1774-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України») розміру штрафних санкцій за порушення законодавства про працю.

До 2015 року за порушення законодавства про працю застосовувалася адміністративна відповідальність, а у випадках грубих та умисних порушень – кримінальна відповідальність. Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» №77-VIII від 28.12.2014 року було доповнено Кодекс законів про працю України в частині запровадження фінансових санкції, що, попри задекларовану детінізацію заробітних плат, лише посилило фіскальний та адміністративний тиск на доходи фізичних осіб та роботодавців, а крім цього – ввело подвійну відповідальність за одні й ті ж самі правопорушення.

06 грудня 2016 року ВРУ був прийнятий Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» №1774-VIII, яким встановлено нереальні, неспівставні розміри санкцій за порушення законодавства про працю, які фактично в своїх обсягах (до 320 000 гривень!) спрямовані на знищення бізнесу (зокрема малого та середнього).

Так, за адміністративні правопорушення сьогодні встановлено відповідальність двічі – в Кодексі України про адміністративні правопорушення та в Кодексі законів про працю України, що суперечить вимогам ст. 61 Конституції України, а у зв’язку із збільшенням з 01 січня 2017 року розміру мінімальної заробітної плати вдвічі, автоматично збільшилися і санкції, передбачені Кодексом законів про працю України, розмір яких прив’язаний до мінімальної заробітної плати.

Варто зазначити, що основним принципом юридичної відповідальності є принцип справедливості, який передбачає, що санкція завжди повинна відповідати рівню соціальної небезпечності та тяжкості вчинку.

В той же час, згідно діючого законодавства, розмір санкцій за порушення законодавства про працю є в десятки разів вищим, ніж за порушення, що посягають на власність, порушення у сфері охорони природи, у сфері промисловості та будівництва та інші порушення, які можуть призвести до заподіяння шкоди життю та здоров’ю людини, а також призвести до екологічних та техногенних катастроф, що матимуть незворотні наслідки.

Так, максимальний розмір штрафу за порушення законодавства про працю становить 320 000 гривень, тоді як за самовільне користування надрами, за викрадення чужого майна – максимальний розмір штрафу є 510 гривень, за незаконну вирубку лісу –170 гривень, за порушення правил ядерної безпеки –1700 гривень, тощо.

Введення нереальних розмірів штрафів, за які суб’єкти підприємництва та посадові особи відповідають усім своїм майном, стане неминуче причиною для ліквідації/закриття чинних робочих місць, зменшення виробництва товарів і послуг, обсягів торгівлі, що призведе до збільшення відсотку тінізації економіки.

Необхідність прийняття зазначеного проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання адміністративної відповідальності за порушення трудового законодавства» зумовлена потребою недопущення ще більшої тінізації ринку праці та скорочення робочих місць, зниження ризиків можливого припинення господарської діяльності малим та середнім бізнесом, а також зняття соціальної напруги в суспільстві.

Виходячи з вищевикладеного та з метою створення відповідних, необхідних умов для збереження малого та середнього бізнесу в країні, недопущення більшої тонізації ринку праці та скорочення робочих місць, відновлення соціальної справедливості та обґрунтованості застосування прийнятих в грудні 2016 р., розміру штрафних санкцій за порушення законодавства про працю ГО «Асоціація Хмельницьких ринків» звертається до Вас як голови Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення, Ваших колег – народних депутатів України з клопотанням щодо розгляду на засіданні Комітету,  включення до порядку денного пленарних засідань ВРУ для розгляду та прийняття проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання Адміністративної відповідальності за порушення трудового законодавства» - реєстр. № 5711 від 25.01.2017р.

Прийняття проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання адміністративної відповідальності за порушення трудового законодавства» забезпечить збереження робочих місць, зупинить тінізацію ринку праці та зменшить соціальну напругу в суспільстві.

Сподіваємося на Ваше розуміння та підтримку в даному питанні.

 

З повагою,

Голова ГО

«Асоціації Хмельницьких ринків»                                          Таратасюк В. Р.

Виконавчий директор Асоціації,

член Ради підприємців при КМУ,

член правління ВГО МСБ «Фортеця»                                     Сніховський  О. О.

 

 

Пошук на сайті

Вхід на сайт