Зауваження Союзу ювелірів України до проекту змін до Порядку сплати збору на обов`язкове державне пенсійне страхування з ювелірних виробів
Союзом ювелірів України розглянуто проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій» (далі – Проект).
Проект оприлюднений Пенсійним фондом України для громадського обговорення:
Проектом пропонується, зокрема, врегулювати порядок сплати збору при клеймуванні державним пробірним клеймом ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів казенними підприємствами пробірного контролю відповідно до Закону України від 28.12.2014 р. №71 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».
Для суб`єктів господарювання – платників цього збору пропонується запровадити відстрочку сплати до 10 числа місяця, наступного за місяцем, в якому ювелірні та побутові вироби з дорогоцінних металів подавалися на клеймування державним пробірним клеймом до казенних підприємств пробірного контролю. Зазначена пропозиція розробників Проекту принципово не вирішує головної проблеми запровадженого з 01.01.2015 р. збору з ювелірних виробів, яка полягає у необхідності його сплати задовго до розміщення продукції на ринку, пропонування її споживачам, реалізації та одержання доходу, та у занадто високій ставці збору, яка призводить до вимивання обігових коштів вітчизняних виготовлювачів ювелірних виробів, які зараз вимушені масово зупиняти свою діяльність. До того ж, розмір збору змінюється щоденно у середині робочого дня – о 14:00, коли НБУ публікує офіційні ціни на дорогоцінні метали, що унеможливлює здійснення контролю за сплатою цього збору. У більшості товаровиробників строк від одержання клеймованих виробів з казенних підприємств пробірного контролю до доведення їх до товарного вигляду та пропонування ринку становить 10-30 днів. Термін одержання доходу від реалізації промислових партій виробів зі срібла становить не менше 4-8 місяців, з золота – 8-18 місяців, з золота з діамантами та дорогоцінним камінням І порядку – 18-24 місяців. Тому запровадження незначної відстрочки зі сплати збору не є ефективним засобом державного регулювання.
Водночас у Верховній Раді України зареєстровані та очікують розгляду законопроекти, спрямовані на зміну підстав виникнення зобов`язань зі сплати цього збору, механізму його сплати, розширення бази оподаткування та кола платників збору, а також на зменшення його ставки, внесені народними депутатами України О.П. Продан («Блок Петра Порошенка»), О.В. Кужель («Батьківщина») та О.С. Ксенжуком («Народний фронт»):
- проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (щодо врегулювання збору з ювелірних виробів) - реєстр. №1910 від 02.02.2015 р.;
- проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо врегулювання збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з ювелірних виробів) - реєстр. №1911 від 02.02.2015 р.
Вказані законопроекти включені до порядку денного поточної сесії парламенту. До розгляду законопроектів Верховною Радою України прийняття Проекту є недоцільним.
Союзом ювелірів України розглянуто проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій» (далі – Проект).
Проект оприлюднений Пенсійним фондом України для громадського обговорення:
Проектом пропонується, зокрема, врегулювати порядок сплати збору при клеймуванні державним пробірним клеймом ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів казенними підприємствами пробірного контролю відповідно до Закону України від 28.12.2014 р. №71 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».
Для суб`єктів господарювання – платників цього збору пропонується запровадити відстрочку сплати до 10 числа місяця, наступного за місяцем, в якому ювелірні та побутові вироби з дорогоцінних металів подавалися на клеймування державним пробірним клеймом до казенних підприємств пробірного контролю. Зазначена пропозиція розробників Проекту принципово не вирішує головної проблеми запровадженого з 01.01.2015 р. збору з ювелірних виробів, яка полягає у необхідності його сплати задовго до розміщення продукції на ринку, пропонування її споживачам, реалізації та одержання доходу, та у занадто високій ставці збору, яка призводить до вимивання обігових коштів вітчизняних виготовлювачів ювелірних виробів, які зараз вимушені масово зупиняти свою діяльність. До того ж, розмір збору змінюється щоденно у середині робочого дня – о 14:00, коли НБУ публікує офіційні ціни на дорогоцінні метали, що унеможливлює здійснення контролю за сплатою цього збору. У більшості товаровиробників строк від одержання клеймованих виробів з казенних підприємств пробірного контролю до доведення їх до товарного вигляду та пропонування ринку становить 10-30 днів. Термін одержання доходу від реалізації промислових партій виробів зі срібла становить не менше 4-8 місяців, з золота – 8-18 місяців, з золота з діамантами та дорогоцінним камінням І порядку – 18-24 місяців. Тому запровадження незначної відстрочки зі сплати збору не є ефективним засобом державного регулювання.
Водночас у Верховній Раді України зареєстровані та очікують розгляду законопроекти, спрямовані на зміну підстав виникнення зобов`язань зі сплати цього збору, механізму його сплати, розширення бази оподаткування та кола платників збору, а також на зменшення його ставки, внесені народними депутатами України О.П. Продан («Блок Петра Порошенка»), О.В. Кужель («Батьківщина») та О.С. Ксенжуком («Народний фронт»):
- проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (щодо врегулювання збору з ювелірних виробів) - реєстр. №1910 від 02.02.2015 р.;
- проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо врегулювання збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з ювелірних виробів) - реєстр. №1911 від 02.02.2015 р.
Вказані законопроекти включені до порядку денного поточної сесії парламенту. До розгляду законопроектів Верховною Радою України прийняття Проекту є недоцільним.