субота, 10.06.2023

Звернення президента Асоціації "Союз ювелірів України" до Голови ГО "Фотеця", народного депутата України Продан О.П. щодо проекту податкової реформи

 

Голові ВОМСБ «ФОРТЕЦЯ»,

Народному депутату України

О.П. ПРОДАН

Щодо проекту податкової реформи

 

Шановна Оксано Петрівно!


Союзом ювелірів України опрацьований проект податкової реформи (далі – Проект). Насамперед, ми не просили знижувати ставки єдиного податку, розуміючи стан справ у бюджетній сфері. Ставка податку 5% доходу є прийнятною для платників ІІІ групи. Ми не хочемо платити менші податки, але прагнемо платити їх простіше.

Підтримується пропозиція збільшити гранично допустимий обсяг доходу платників єдиного податку ІІІ групи до 20 млн. грн. та скасувати обмеження на чисельність найманих працівників.

Проте, Проектом передбачено запровадити з 01.01.2015 р. обов`язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій фізичними особами-підприємцями, які є платниками єдиного податку ІІ та ІІІ груп та не здійснюють діяльність на ринках і з пересувних об`єктів торгівлі.

Нагадуємо Вам, що рік тому, під час подій на Майдані, Уряд М. Я. Азарова так само намагався запровадити обов`язкове застосування РРО фізичними особами-підприємцями, які є платниками єдиного податку. Тоді «Беркут» штурмував столичний Майдан на фоні вуличних лайт-боксів, що рекламували безальтернативність застосування РРО, а активісти зі сцени Майдану закликали народних депутатів України голосувати за проект Держбюджету-2014 без цих новацій.

Як і 2013 року, так і зараз запровадження обов`язкового застосування РРО цією категорією платників єдиного податку без однозначного вирішення питання про необов`язковість ведення ними в нових умовах обліку товарних запасів у місцях зберігання та/або реалізації матиме вкрай тяжкі наслідки для малого бізнесу.

Податковим кодексом встановлено, що фізичні особи-підприємці, які є платниками єдиного податку І-ІІІ груп і не є платниками ПДВ, ведуть облік доходів і не застосовують реєстратори розрахункових операцій. Оскільки такі ФОП не зобов`язані вести облік придбаних або проданих товарів, вони звільняються від обов`язку ведення обліку товарних запасів згідно зі ст. 6 Закону України від 06.07.1995 р. №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Запровадження для таких ФОП обов`язку застосовувати РРО автоматично означатиме для них обов`язок вести облік проданих товарів, а відтак – обов`язок вести облік товарних запасів згідно з п. 12 ст. 3 Закону про РРО, який вони зараз не ведуть.

            
                           Статтею 20 Закону про РРО встановлено, що до суб'єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. До моменту включення до Податкового кодексу глави «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» у 2009-2011 р.р. до фізичних осіб-підприємців, платників єдиного податку, які здійснюють діяльність у сфері ювелірного виробництва та торгівлі, податковими органами робилися намагання застосувати за ці порушення санкції, розмір яких становив від 779 тис. до понад 7,5 млн. гривень. Відповідні податкові повідомлення-рішення були успішно оскаржені в судах і Вищому адміністративному суді України.
            
          

З 01.01.2012 р. у зв`язку з запровадженням норм щодо спрощеної системи оподаткування в Податковому кодексі фізичні особи-підприємці, платники єдиного податку мали право не вести облік товарних запасів і закуповувати товарну продукцію без первинних прибуткових документів. Це є адекватним, оскільки витрати таких ФОП не впливають на суми їх зобов ` язань за єдиним податком.

            
                           У разі запровадження з 01.01.2015 р. обов`язкового застосування РРО, а відтак – обов`язкового ведення обліку товарних запасів, усі фізичні особи-підприємці, які здійснюють реалізацію товарів, закуплених або прийнятих у продаж без прибуткових документів до 31.12.2014 р., автоматично вважатимуться «порушниками», до яких можуть застосовуватися вказані вище санкції.
            
          
            
                           Ми вважаємо неприпустимим намагання штучно робити «порушників» з легально працюючих підприємців шляхом внесення змін до законодавства і планувати бюджетні надходження не за рахунок чесно сплачених податків за встановленими ставками, а штрафів та санкцій під надуманими приводами.
            
          

Тому вважаємо за необхідне:

            
                           1) з проекту податкової реформи, викладеної у проекті Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України» (щодо податкової реформи), зміни до норм п. 296.10 ст. 296 ПКУ, п. 6 ст. 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо встановлення обов`язку фізичних осіб-підприємців, які є платниками єдиного податку ІІ та ІІІ груп, застосовувати реєстратори розрахункових операцій – виключити;
            
          

2) внести зміни до Закону про РРО, якими встановити, що платники єдиного податку І-ІІІ груп та інші особи, витрати яких не впливають на обсяги податкових зобов ` язань, не ведуть облік товарних запасів. Тільки після цього кроку вважаємо за можливе повернутися до питання запровадження обов ` язкового застосування РРО фізичними особами-підприємцями.

З повагою,

президент Союзу ювелірів України           Д.В. Видолоб

 

Пошук на сайті

Вхід на сайт