четвер, 09.02.2023

Звернення Союзу ювелірів України до Голови Комітету ВРУ В. Хомутинніка щодо законопроекту Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо посилення контролю за обігом товарів іноземного виробництва», реєстр. № 11404

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань фінансів, банківської діяльності,

податкової та митної політики,

народному депутату України

В.Ю. Хомутинніку

01008, м. Київ, вул. Грушевського, 5

Щодо законопроекту

№ 11404 від 07.11.2012 р.

Шановний Віталію Юрійовичу !

Союзом ювелірів України проаналізовані положення внесеного Кабінетом Міністрів України 07.11.2012 р. на розгляд Верховної Ради України проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо посилення контролю за обігом товарів іноземного виробництва» (реєстр. № 11404), у зв'язку з чим наголошуємо на наступному.

Викликають здивування спроби розробників перекласти на фізичних осіб-підприємців, що сплачують єдиний податок, відповідальність за легалізацію на ринку незаконно ввезених в Україну ювелірних виробів іноземного виробництва (група 71 УКТ ЗЕД), а також годинників наручних, кишенькових з корпусами, виробленими з дорогоцінних металів або з металів, плакованих дорогоцінними металами (група 91 УКТ ЗЕД). Адже саме таких фізичних осіб-підприємців – платників єдиного податку першої-третьої груп пропонується шляхом прийняття законопроекту № 11404 зобов'язати застосовувати реєстратори розрахункових операцій при продажу зазначених товарів іноземного виробництва, вести облік витрат на їх придбання, а також визначити обов'язковим документом для ведення такого обліку завірену декларантом копію митного документу, у відповідності до якого товар було ввезено на територію України.

Фізичні особи-підприємці – платники єдиного податку фактично не здійснюють легалізацію на ринку незаконно ввезених ювелірних виробів та годинників, а також ввезених в Україну партій зазначених товарів сумарною фактурною вартістю до 300 або до 1000 євро в залежності від способу ввезення, які звільнені від сплати ввізного мита.

Згідно з усталеною практикою, відбір ювелірних виробів та годинників іноземного виробництва для закупівлі здійснюється безпосередньо за місцем знаходження виробника або постачальника за кордоном. А отже, фізичні особи-підприємці, які ввозять в Україну ювелірні вироби, несуть витрати на проїзд до місця знаходження іноземних виробників або постачальників і назад, оформлення в'їзної візи за необхідності її отримання, проживання і харчування під час перебування за кордоном, а також на доставку відібраних товарів.

Оскільки фізичні особи можуть ввезти без сплати мита ювелірні вироби та годинники на суму не більше 300 або 1000 євро, понесені ними витрати на відбір, закупівлю та доставку таких партій товарів у багато разів перевищують можливі прибутки. Тому для фізичних осіб-підприємців – платників єдиного податку ввезення в Україну звільнених від сплати ввізного мита незначних товарних партій ювелірних виробів та годинників вартістю до 300 або до 1000 євро є економічно невигідним.

Також фізичні особи-підприємці - платники єдиного податку не приймають від інших фізичних осіб ювелірні вироби та годинники іноземного виробництва у комісійну торгівлю, оскільки це ускладнює ведення обліку та звітності і накладає обов'язки податкового агента при виплаті комітентам доходів, що спричиняє додаткові організаційні витрати та є економічно невигідним.

Легалізація незаконно ввезених в Україну ювелірних виробів та годинників може бути економічно доцільною та прибутковою тільки у великих обсягах, недосяжних для фізичних осіб-підприємців.

Така легалізація здійснюється не при продажу товарів, а до моменту їх виведення на ринок та пропонування споживачам, а саме - шляхом клеймування незаконно ввезених ювелірних виробів державним пробірним клеймом.

Тому запропоновані в законопроекті №11404 засоби посилення контролю за обігом ювелірних виробів та годинників іноземного виробництва не вплинуть на ефективність боротьби з їх незаконним ввезенням та легалізацією на ринку. Вважаємо, що приймати зазначений законопроект недоцільно, оскільки запропоновані в ньому заходи державного регулювання не відповідають поставленим цілям та завданням і не є адекватними.

Водночас, у разі прийняття законопроекту № 11404 значно погіршаться умови провадження діяльності фізичних осіб-підприємців – платників єдиного податку, які здійснюють торгівлю ювелірними виробами та годинниками. Адже вони будуть вимушені нести недоцільні додаткові витрати на придбання, обслуговування та використання реєстраторів розрахункових операцій, на ведення додаткового обліку та подання додаткової звітності. Буде значно збільшено кількість перевірок фізичних осіб-підприємців. Також будуть розширені підстави для застосування податковими органами штрафних (фінансових) санкцій. Загалом такі новації спричинять посилення адміністративного тиску податкових органів на малий ювелірний бізнес.

У зв'язку з викладеним вище пропонуємо Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики рекомендувати відхилити та повернути Кабінету Міністрів України на доопрацювання проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо посилення контролю за обігом товарів іноземного виробництва» (реєстр. № 11404 від 07.11.2012 р.).

З повагою,

Президент Союзу ювелірів України            Д.В. Видолоб

 

Пошук на сайті

Вхід на сайт