Союз ювелірів України просить Луцького міського голову відновити ставки єдиного податку для ювелірів
Вих. №208
«08» червня 2012 р.
Луцькому міському голові
М.Я. Романюку
-----------------------------------------------------------------
43025, м. Луцьк, вул. Богдана Хмельницького, 19
Про поновлення дії Рішення
Луцької міської ради про затвердження
ставок єдиного податку для виготовлювачів
ювелірних виробів і торговців ювелірними виробами
Шановний Миколо Ярославовичу!
За інформацією з веб-сайту Прокуратури Волинської області, Луцька міська рада задовольнила протест на Рішення Луцької міської ради, яким було встановлено ставки єдиного податку для суб`єктів господарювання, які здійснюють виготовлення та реалізацію ювелірних виробів (http://www.vol.gp.gov.ua/ua/news.html?_m=publications&_c=view&_t=rec&id=107261).
Ставки єдиного податку для суб`єктів господарювання, які здійснюють зазначені види діяльності, були встановлені Рішенням Луцької міської ради від 24.01.2012 р. №20/41 «Про внесення змін до рішень міської ради від 28.12.2011 №18/17 та від 10.01.2012 №19/2» (http://www.lutsk.ua/prescription/pro-vnesennya-zmin-do-rishen-miskoyi-radi-vid-28122011-no1817-ta-vid-10012012-no192 ).
Відповідно до п.п. 4 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 Податкового Кодексу України (далі – ПКУ) не можуть бути платниками єдиного податку суб`єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи-підприємці), які здійснюють видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі дорогоцінного каміння органогенного утворення.
У встановленому статтею 291 ПКУ переліку заборонених для платників єдиного податку видів діяльності відсутня діяльність з виготовлення ювелірних виробів та реалізації ювелірних виробів.
Такої ж позиції дотримується головний орган з питань реалізації державної податкової політики – Міністерство фінансів України, що своїм листом до Державної податкової служби України (далі – ДПС України) від 19.01.2012 р. №31-08160-10-18/1122 роз'яснило види господарської діяльності в сфері операцій з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням, які не можуть здійснюватися платниками єдиного податку.
Комітет Верховної Ради України з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики у листі до ДПС України від 27.01.2012 р. №04-39/10-83 прямо вказав, що «юридичні особи та фізичні особи - підприємці при здійсненні ними виробництва годинникових корпусів з дорогоцінних металів, виробництва ювелірних виробів з дорогоцінних металів, а також оптової та роздрібної торгівлі ювелірними виробами мають право обрати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності та зареєструватися платниками єдиного податку відповідно до норм Податкового кодексу України».
Судова практика розгляду адміністративними судами позовів суб`єктів господарювання, які здійснюють виготовлення ювелірних виробів та/або торгівлю ювелірними виробами, про визнання протиправними та скасування рішень органів державної податкової служби про відмову у видачі свідоцтва платника єдиного податку та про зобов`язання видати зазначені свідоцтва підтверджує, що юридичні особи та фізичні особи-підприємці мають право обирати спрощену систему оподаткування та бути платниками єдиного податку.
На даний час більшістю – 17 окружними адміністративними судами, у тому числі Волинським окружним адміністративним судом, винесені правосудні постанови на користь платників єдиного податку – виготовлювачів і торговців ювелірними виробами. 5 апеляційних адміністративних судів, у тому числі Львівський апеляційний адміністративний суд, своїми ухвалами відмовили органам державної податкової служби у задоволенні апеляційних скарг на вказані правосудні постанови окружних адміністративних судів.
Іншої точки зору дотримується ДПС України, що своїм листом від 06.02.2012 р. №3443/7/17-1217 до територіальних органів державної податкової служби «Щодо застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності суб`єктами господарювання, які здійснюють виробництво та продаж ювелірних виробів» встановила не передбачені Податковим Кодексом України заборони бути платниками єдиного податку суб`єктам господарювання, які здійснюють виробництво ювелірних виробів та/або торгівлю ювелірними виробами.
Позиція територіальних органів державної податкової служби, у тому числі у Волинській області, повністю збігається з позицією, викладеною в листі ДПС України від 06.02.2012 р. №3443/7/17-1217.
Міністерство юстиції України за зверненням Союзу ювелірів України провело правову експертизу листа ДПС України від 06.02.2012 року №3443/7/17-1217, якою встановлено, що «цим листом фактично визначено особливості застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності окремої категорії суб`єктів господарювання, що є предметом правового регулювання статті 291 глави І розділу ХІV Податкового Кодексу України. … У разі встановлення листами нових правових норм вони підлягають відкликанню з місць застосування органом, що їх видав, та скасуванню. Враховуючи викладене, Міністерство юстиції України звернулось до Міністерства фінансів України та Державної податкової служби України з пропозицією щодо відкликання з місць застосування та скасування зазначеного листа».
Таким чином, правова позиція ДПС України щодо відсутності права бути платниками єдиного податку суб`єктів господарювання (юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців), які здійснюють виготовлення ювелірних виробів та/або торгівлю ювелірними виробами, не відповідає нормам ст. 291 ПКУ.
Вважаємо, що при винесенні протесту на рішення Луцької міської ради від 24.01.2012 р. №20/41 «Про внесення змін до рішень міської ради від 28.12.2011 №18/17 та від 10.01.2012 №19/2», яким були встановлені ставки єдиного податку для виготовлювачів ювелірних виробів та торговців ювелірними виробами, Прокуратура Волинської області була введена в оману та керувалася у своїх діях неправовою позицією органів державної податкової служби.
Союз ювелірів України листом від 08.06.2012 р. №207 звернувся до прокурора Волинської області А.А. Параки щодо необхідності відкликання та скасування протесту на зазначене Рішення Луцької міської ради.
Підкреслюємо, що не встановлення Рішенням Луцької міської ради ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців - виготовлювачів і реалізаторів ювелірних виробів призведе до зупинення сектору ювелірного виробництва та торгівлі у м. Луцьку, скорочення створених робочих місць, зменшення надходжень до місцевого бюджету у вигляді єдиного податку, а також втрат спеціального фонду державного бюджету України у вигляді 5% збору на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з продажу ювелірних виробів з золота (крім обручок), платини та дорогоцінного каміння.
У зв`язку з викладеним вище,
просимо поновити дію Рішення Луцької міської ради від 24.01.2012 р. №20/41 «Про внесення змін до рішень міської ради від 28.12.2011 №18/17 та від 10.01.2012 №19/2», яким були встановлені ставки єдиного податку для суб`єктів господарювання, що здійснюють виготовлення ювелірних виробів та торгівлю ювелірними виробами.
Додатки:
1. Копія листа Міністерства фінансів України від 19.01.2012 р. №31-08160-10-18/1122;
2. Копія листа Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики від 27.01.2012 р. №04-39/10-83;
3. Копія тексту листа Державної податкової служби України від 06.02.2012 р. №3443/7/17-1217 «Щодо застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності суб`єктами господарювання, які здійснюють виробництво та продаж ювелірних виробів»;
4. Копія листа Міністерства юстиції України від 31.05.2012 р. №5476-0-33-12/10.1 «Щодо відкликання листа Державної податкової служби України від 06 лютого 2012 року №3443/7/17-1217»;
5. Копія листа Союзу ювелірів України від 08.06.2012 р. №207 «Про відкликання та скасування протесту на рішення Луцької міської ради та про проведення перевірки дотримання законів органами податкової служби»
З повагою,
президент Союзу ювелірів України Д.В. Видолоб
Вих. №208
«08» червня 2012 р.
Луцькому міському голові
М.Я. Романюку
-----------------------------------------------------------------
43025, м. Луцьк, вул. Богдана Хмельницького, 19
Про поновлення дії Рішення
Луцької міської ради про затвердження
ставок єдиного податку для виготовлювачів
ювелірних виробів і торговців ювелірними виробами
Шановний Миколо Ярославовичу!
За інформацією з веб-сайту Прокуратури Волинської області, Луцька міська рада задовольнила протест на Рішення Луцької міської ради, яким було встановлено ставки єдиного податку для суб`єктів господарювання, які здійснюють виготовлення та реалізацію ювелірних виробів (http://www.vol.gp.gov.ua/ua/news.html?_m=publications&_c=view&_t=rec&id=107261).
Ставки єдиного податку для суб`єктів господарювання, які здійснюють зазначені види діяльності, були встановлені Рішенням Луцької міської ради від 24.01.2012 р. №20/41 «Про внесення змін до рішень міської ради від 28.12.2011 №18/17 та від 10.01.2012 №19/2» (http://www.lutsk.ua/prescription/pro-vnesennya-zmin-do-rishen-miskoyi-radi-vid-28122011-no1817-ta-vid-10012012-no192 ).
Відповідно до п.п. 4 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 Податкового Кодексу України (далі – ПКУ) не можуть бути платниками єдиного податку суб`єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи-підприємці), які здійснюють видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі дорогоцінного каміння органогенного утворення.
У встановленому статтею 291 ПКУ переліку заборонених для платників єдиного податку видів діяльності відсутня діяльність з виготовлення ювелірних виробів та реалізації ювелірних виробів.
Такої ж позиції дотримується головний орган з питань реалізації державної податкової політики – Міністерство фінансів України, що своїм листом до Державної податкової служби України (далі – ДПС України) від 19.01.2012 р. №31-08160-10-18/1122 роз'яснило види господарської діяльності в сфері операцій з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням, які не можуть здійснюватися платниками єдиного податку.
Комітет Верховної Ради України з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики у листі до ДПС України від 27.01.2012 р. №04-39/10-83 прямо вказав, що «юридичні особи та фізичні особи - підприємці при здійсненні ними виробництва годинникових корпусів з дорогоцінних металів, виробництва ювелірних виробів з дорогоцінних металів, а також оптової та роздрібної торгівлі ювелірними виробами мають право обрати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності та зареєструватися платниками єдиного податку відповідно до норм Податкового кодексу України».
Судова практика розгляду адміністративними судами позовів суб`єктів господарювання, які здійснюють виготовлення ювелірних виробів та/або торгівлю ювелірними виробами, про визнання протиправними та скасування рішень органів державної податкової служби про відмову у видачі свідоцтва платника єдиного податку та про зобов`язання видати зазначені свідоцтва підтверджує, що юридичні особи та фізичні особи-підприємці мають право обирати спрощену систему оподаткування та бути платниками єдиного податку.
На даний час більшістю – 17 окружними адміністративними судами, у тому числі Волинським окружним адміністративним судом, винесені правосудні постанови на користь платників єдиного податку – виготовлювачів і торговців ювелірними виробами. 5 апеляційних адміністративних судів, у тому числі Львівський апеляційний адміністративний суд, своїми ухвалами відмовили органам державної податкової служби у задоволенні апеляційних скарг на вказані правосудні постанови окружних адміністративних судів.
Іншої точки зору дотримується ДПС України, що своїм листом від 06.02.2012 р. №3443/7/17-1217 до територіальних органів державної податкової служби «Щодо застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності суб`єктами господарювання, які здійснюють виробництво та продаж ювелірних виробів» встановила не передбачені Податковим Кодексом України заборони бути платниками єдиного податку суб`єктам господарювання, які здійснюють виробництво ювелірних виробів та/або торгівлю ювелірними виробами.
Позиція територіальних органів державної податкової служби, у тому числі у Волинській області, повністю збігається з позицією, викладеною в листі ДПС України від 06.02.2012 р. №3443/7/17-1217.
Міністерство юстиції України за зверненням Союзу ювелірів України провело правову експертизу листа ДПС України від 06.02.2012 року №3443/7/17-1217, якою встановлено, що «цим листом фактично визначено особливості застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності окремої категорії суб`єктів господарювання, що є предметом правового регулювання статті 291 глави І розділу ХІV Податкового Кодексу України. … У разі встановлення листами нових правових норм вони підлягають відкликанню з місць застосування органом, що їх видав, та скасуванню. Враховуючи викладене, Міністерство юстиції України звернулось до Міністерства фінансів України та Державної податкової служби України з пропозицією щодо відкликання з місць застосування та скасування зазначеного листа».
Таким чином, правова позиція ДПС України щодо відсутності права бути платниками єдиного податку суб`єктів господарювання (юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців), які здійснюють виготовлення ювелірних виробів та/або торгівлю ювелірними виробами, не відповідає нормам ст. 291 ПКУ.
Вважаємо, що при винесенні протесту на рішення Луцької міської ради від 24.01.2012 р. №20/41 «Про внесення змін до рішень міської ради від 28.12.2011 №18/17 та від 10.01.2012 №19/2», яким були встановлені ставки єдиного податку для виготовлювачів ювелірних виробів та торговців ювелірними виробами, Прокуратура Волинської області була введена в оману та керувалася у своїх діях неправовою позицією органів державної податкової служби.
Союз ювелірів України листом від 08.06.2012 р. №207 звернувся до прокурора Волинської області А.А. Параки щодо необхідності відкликання та скасування протесту на зазначене Рішення Луцької міської ради.
Підкреслюємо, що не встановлення Рішенням Луцької міської ради ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців - виготовлювачів і реалізаторів ювелірних виробів призведе до зупинення сектору ювелірного виробництва та торгівлі у м. Луцьку, скорочення створених робочих місць, зменшення надходжень до місцевого бюджету у вигляді єдиного податку, а також втрат спеціального фонду державного бюджету України у вигляді 5% збору на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з продажу ювелірних виробів з золота (крім обручок), платини та дорогоцінного каміння.
У зв`язку з викладеним вище,
просимо поновити дію Рішення Луцької міської ради від 24.01.2012 р. №20/41 «Про внесення змін до рішень міської ради від 28.12.2011 №18/17 та від 10.01.2012 №19/2», яким були встановлені ставки єдиного податку для суб`єктів господарювання, що здійснюють виготовлення ювелірних виробів та торгівлю ювелірними виробами.
Додатки:
1. Копія листа Міністерства фінансів України від 19.01.2012 р. №31-08160-10-18/1122;
2. Копія листа Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики від 27.01.2012 р. №04-39/10-83;
3. Копія тексту листа Державної податкової служби України від 06.02.2012 р. №3443/7/17-1217 «Щодо застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності суб`єктами господарювання, які здійснюють виробництво та продаж ювелірних виробів»;
4. Копія листа Міністерства юстиції України від 31.05.2012 р. №5476-0-33-12/10.1 «Щодо відкликання листа Державної податкової служби України від 06 лютого 2012 року №3443/7/17-1217»;
5. Копія листа Союзу ювелірів України від 08.06.2012 р. №207 «Про відкликання та скасування протесту на рішення Луцької міської ради та про проведення перевірки дотримання законів органами податкової служби»
З повагою,
президент Союзу ювелірів України Д.В. Видолоб