субота, 08.08.2020

Звернення до Віце-прем'єр-міністра України С.Тігіпка щодо проекту Закону України «Про основні засади державного регулювання діяльності роздрібних ринків»

Віце-прем’єр-міністру України,

Міністру соціальної політики України

С.Л. ТІГІПКУ

Шановний Сергію Леонідовичу!

Всеукраїнське громадське об’єднання малого та середнього бізнесу «Фортеця», яке об’єднує десятки тисяч представників підприємницьких кіл України,  провело в  регіонах обговорення запропонованого Кабінетом Міністрів України проекту Закону України «Про основні засади державного регулювання діяльності роздрібних ринків»  та прийшло до наступного висновку:

1. Окремі положення  запропонованого законопроекту дублюють положення Законів України «Про ціни та ціноутворення», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», «Про захист від недобросовісної конкуренції», постанову Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» і т.д., але суттєво нічого не змінюють, а деякі положення, навпаки ускладнюють ведення підприємницької діяльності (як приклад, забезпечення відповідно до законодавства ведення обліку проданих товарів та подання звітності до органів Державної статистики). Зазначена норма  суперечить змісту Розділу XIV Податкового кодексу України щодо засад та принципів діяльності фізичних осіб-підприємців на спрощеній системі оподаткування та звітності, які не передбачають ведення будь-якої книги, чи журналу обліку проданих товарів і надання статистичної звітності про результати провадження господарської діяльності за звітний період.

2. Пропозиція повернення до застосування  ринкового збору, який було скасовано з  2011 року, як недостатньо ефективний цільовий податок для СПД, що здійснюють торгівлю на ринках, із значною корупційною складовою - є на сьогодні нелогічною та суперечить нормам Податкового кодексу України.

3. В запропонованому законопроекті відсутні визначальні терміни, визначення та положення (норми)  державного нагляду у сфері діяльності оптових, оптово-роздрібних, спеціалізованих та комбінованих ринків, а є такі тільки для роздрібних ринків, що суперечить законодавству України, зокрема, в частині створення та гаранування державою рівних конкурентних засад для здійснення підприємницької діяльності в країні (ст. 42 Конституції України).

4. Повноваження щодо встановлення Правил торгівлі на ринках відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР належить органам місцевого самоврядування, а поданий проект позбавляє їх цього права.

Порядок здійснення торговельної діяльності на роздрібних ринках та правила роботи на них вже врегульовані Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» від 15.06.2006 року № 833 та спільним Наказом Міністерства економіки з питань європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України «Про затвердження правил торгівлі на ринках» від 26.02.2002 року № 57/188/84/105.

Зазначені нормативно-правові акти діють сьогодні та, в разі необхідності, можуть бути доповнені відповідними нормами щодо діяльності ринків України. Також необхідно зазначити, що у кожному регіоні місцевими органами самоврядування затверджуються «Правила торгівлі на ринках/ринку» з врахуванням притаманної йому специфіки.

5. Підприємці вважають, що на сьогодні доцільно та достатньо при здійсненні торгівлі на ринках України керуватися нормами чинної Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» від  15.06.2006 року № 833 та Наказом Міністерства економіки з питань європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України «Про затвердження правил торгівлі на ринках» від 26.02.2002 року № 57/188/84/105, де визначені принципи та засади здійснення торгівлі на ринках.

Виходячи з вищезазначеного, Всеукраїнське громадське об’єднання малого та середнього бізнесу «Фортеця» вважає недоцільним на даному етапі економічного розвитку України розробляти і впроваджувати Закон України «Про основні засади державного регулювання діяльності роздрібних ринків»  та пропонує і в подальшому керуватися в питанні діяльності ринків країни чинними нормами Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» від  15.06.2006 року № 833 та Наказом Міністерства економіки з питань європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України «Про затвердження правил торгівлі на ринках» від 26.02.2002 року № 57/188/84/105 з можливим вдосконаленням окремих  положень.

Сподіваємося на Ваше розуміння та підтримку в даному питанні.

 

 

З повагою,

Член Правління

Всеукраїнського об'єднання

малого та середнього бізнесу «ФОРТЕЦЯ» Світлана БОЙКО

 

Пошук на сайті

Вхід на сайт