п'ятниця, 14.08.2020

Лист міністру соціальної політики України із зауваженнями до законопроектів у сфері праці

Віце-прем'єр-міністру України

Міністру соціальної

політики України

С.Л. ТІГІПКУ

 

Шановний Сергію Леонідовичу!

 

Всеукраїнське об'єднання малого та середнього бізнесу «ФОРТЕЦЯ» розглянуло проекти Законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо мінімальних розмірів оплати праці та гарантій їх забезпечення), «Про відповідальність підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб - підприємців та інших суб’єктів підприємницької діяльності у сфері праці» та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо посилення відповідальності за порушення законодавства про працю) та повідомляє наступне.

У Законі України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо мінімальних розмірів оплати праці та гарантій їх забезпечення) необхідно:

- у абзаці 4 пункту 4 розділу 1 слова «в будь-який час» замінити словами «в робочий час», так як відвідування виробничих, службових та адміністративних приміщень для проведення позапланової перевірки поза робочим часом або в ночі є нелогічним;

- абзац 5 пункту 4 розділу 1 порушує конституційні права громадян, так як для доступу до особистого житла громадян необхідна санкція прокурора, а тому його необхідно виключити;

- абзаци 7 та 10 пункту 4 розділу 1 виключити, так як вони дублюють абзац 6 цього ж пункту;

- абзац 11 пункту 4 розділу 1 виключити, так як він спричинить перевищення службових обов’язків Державних інспекторів праці;

- статтю 3-2 «Гарантована заробітна плата» у пункті 2 розділу 2 виключити, немає необхідності розділяти тут бюджетну та небюджетну сфери. Для розрахунку тарифних ставок термін «мінімальна заробітна плата» є достатнім;

- пункт 4 розділу 2 виключити;

- абзац 4 пункту 5 розділу 2 «загального рівня заробітної плати в країні» виключити;

- абзац 11 пункту 5 розділу 2 виключити. При розрахунку мінімальної заробітної плати повинен використовуватись не показник середньої заробітної плати по країні, а розмір прожиткового мінімуму, так як у різних регіонах середній рівень заробітної плати суттєво відрізняється;

- абзаци 7, 8 та 10 пункту 6 розділу 2 виключити;

- абзаци 5, 6 та 7 пункту 7 розділу 2 виключити, так як збільшення контролюючих органів призводить до ситуації, коли за одну і ту ж провину штрафують декілька разів;

- розділи 3, 4, 5,6 та 8 виключити.

У Законі України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо посилення відповідальності за порушення законодавства про працю) необхідно:

- підпункт 1) пункту 1 виключити;

- підпункт 4) пункту 1 виключити. Дана норма є порушенням Конституції України в частині права особи відмовитись від надання пояснень;

- підпункти 5) та 9) пункту 1 виключити;

- підпункт 1) пункту 2 викласти в наступній редакції:

«2. У Кримінальному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2001р., №25-26,ст. 131):

1) статтю 172 викласти у такій редакції: 

„ Стаття 172. Грубе порушення законодавства про працю

Не оформлення трудових відносин у разі фактичного допуску працівника до роботи, незаконне звільнення працівника з роботи, а також інше грубе порушення законодавства про працю, -

караються штрафом до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років або позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років»;

2. Ті самі дії, вчинені повторно, або щодо неповнолітнього, вагітної жінки чи матері, яка має дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, -

караються штрафом від ста до двохсоті неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або арештом на строк до шести місяців, або позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до п’яти років»;

- підпункт 2 пункту 2 виключити;

- підпункти 5) та 6) пункту 2 виключити. Необхідно застосовувати стимулюючи заходи до тих, хто сумлінно сплачує єдиний внесок.

Прийняття Закону України «Про відповідальність підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб - підприємців та інших суб’єктів підприємницької діяльності у сфері праці» є недоцільним. Необхідно застосовувати не каральні методи, а знизити фіскальне навантаження на заробітну плату. Створення сприятливих економічних умов ведення підприємницької діяльності стане поштовхом для легалізації заробітної плати.

З повагою,

Голова Всеукраїнського об'єднання

малого та середнього бізнесу «ФОРТЕЦЯ»                                  Оксана ПРОДАН

 

Пошук на сайті

Вхід на сайт