Звернення до Прем’єр-міністра України Д. Шмигаля щодо продовження строків зберігання реєстраційних справ суб’єктів підприємницької діяльності
Прем’єр-міністру України
Д.А. ШМИГАЛЮ
Щодо строків зберігання документів
Шановний Денисе Анатолійовичу!
До Всеукраїнського об'єднання малого та середнього бізнесу «ФОРТЕЦЯ» надходять численні звернення від громадян України, які сплачували податки як фізичні особи-підприємці та припинили свою підприємницьку діяльність більше 5 років тому, щодо складнощів із призначення їм пенсій.
До 2011 року фізичні особи-підприємці сплачували внески до Пенсійного фонду у складі єдиного податку та фіксованого патенту, тому для зарахування періоду здійснення підприємницької діяльності до трудового стажу при призначенні пенсій громадянам необхідно надати органам Пенсійного фонду довідку з податкових органів про сплату єдиного податку або фіксованого патенту. Проте отримати в податкових органах відповідну довідку неможливо через положення строки 32 пункту 1.2. глави 1 розділу І Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 №578/5 (далі - Перелік №578/5), за яким реєстраційні справи суб’єктів підприємницької діяльності зберігаються в архівах лише 5 років після скасування державної реєстрації.
Водночас відповідно до строки 678 пункту 7.1 глави 7 розділу І Переліку №578/5 строк зберігання відомостей про застраховану особу, що підлягає загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню (з 2011 року – Звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованих
страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (персоніфікований облік) становить 75 років.
Для реалізації права громадян України, які здійснюють підприємницьку діяльність, на пенсійне забезпечення, гарантоване Конституцією України та забезпечене сплаченими цими людьми податками та внеском, просимо Вас доручити Міністерству юстиції України внести зміни до наказу Міністерства юстиції України від 12.04.2012 №578/5 «Про затвердження Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів» в частині забезпечення зберігання реєстраційних справ суб’єктів підприємницької діяльності протягом 75 років після скасування державної реєстрації.
З повагою,
Голова Всеукраїнського об'єднання
малого та середнього бізнесу «ФОРТЕЦЯ» Оксана ПРОДАН
Прем’єр-міністру України
Д.А. ШМИГАЛЮ
Щодо строків зберігання документів
Шановний Денисе Анатолійовичу!
До Всеукраїнського об'єднання малого та середнього бізнесу «ФОРТЕЦЯ» надходять численні звернення від громадян України, які сплачували податки як фізичні особи-підприємці та припинили свою підприємницьку діяльність більше 5 років тому, щодо складнощів із призначення їм пенсій.
До 2011 року фізичні особи-підприємці сплачували внески до Пенсійного фонду у складі єдиного податку та фіксованого патенту, тому для зарахування періоду здійснення підприємницької діяльності до трудового стажу при призначенні пенсій громадянам необхідно надати органам Пенсійного фонду довідку з податкових органів про сплату єдиного податку або фіксованого патенту. Проте отримати в податкових органах відповідну довідку неможливо через положення строки 32 пункту 1.2. глави 1 розділу І Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 №578/5 (далі - Перелік №578/5), за яким реєстраційні справи суб’єктів підприємницької діяльності зберігаються в архівах лише 5 років після скасування державної реєстрації.
Водночас відповідно до строки 678 пункту 7.1 глави 7 розділу І Переліку №578/5 строк зберігання відомостей про застраховану особу, що підлягає загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню (з 2011 року – Звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованих
страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (персоніфікований облік) становить 75 років.
Для реалізації права громадян України, які здійснюють підприємницьку діяльність, на пенсійне забезпечення, гарантоване Конституцією України та забезпечене сплаченими цими людьми податками та внеском, просимо Вас доручити Міністерству юстиції України внести зміни до наказу Міністерства юстиції України від 12.04.2012 №578/5 «Про затвердження Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів» в частині забезпечення зберігання реєстраційних справ суб’єктів підприємницької діяльності протягом 75 років після скасування державної реєстрації.
З повагою,
Голова Всеукраїнського об'єднання
малого та середнього бізнесу «ФОРТЕЦЯ» Оксана ПРОДАН