Звернення до Міністра соціальної політики України щодо ініціювання скасування постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці" від 11.02.2015 року № 96
Міністру соціальної політики України
А.О. РЕВІ
Шановний Андрію Олексійовичу!
01 січня 2017 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 06.12.2016 року № 1774-VIII, яким внесено зміни до ряду законодавчих актів у сфері контролю за додержанням законодавства про працю і зайнятість населення та, зокрема, закріплено право органів місцевого самоврядування проводити перевірки у роботодавців за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення.
У зв’язку з встановленою зазначеним законом непомірною для суб’єктів підприємницької діяльності фінансовою відповідальністю, що сягає 320 000 гривень, громадська організація «Всеукраїнське об’єднання підприємців малого та середнього бізнесу «Фортеця» провела аналіз нормативно-правових актів, які регулюють повноваження уповноважених органів у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення.
Так, Положення про Державну службу України з питань праці, затверджене постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці» від 11.02.2015 року № 96, містить ряд норм, які суперечать вимогам Закону України «Про основні засади державного нагляду(контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 року № 877.
Частиною 4 статті 4 Закону №877 встановлено, що виключно законами встановлюється спосіб та форми здійснення заходів державного нагляду (контролю), таким чином повноваження органів державного нагляду у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення, що передбачені Постановою №96, мають бути в межах, передбачених законом.
Частиною 12 статті 4 Закону №877 передбачено можливість здійснення заходів державного нагляду тільки після внесення запису до журналу реєстрації заходів державного нагляду суб’єкта господарювання.
Частиною 1 статті 6 Закону №877 передбачено, що під час проведення позапланового заходу з’ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов’язковим зазначенням цих питань у направленні на проведення заходу державного нагляду (контролю).
Частиною 5 статті 7 Закону №877 передбачено обов’язок уповноваженої особи органу державного нагляду ознайомити суб’єкта господарювання з підставою проведення заходу державного нагляду, пред’явити службове посвідчення та надати копію направлення на проведення заходу державного нагляду (контролю).
Частиною 10 статті 4 Закону №877 передбачено, що посадові особи органу державного нагляду мають право проводити огляд територій або приміщень виключно з метою з’ясування обставин, які мають значення для повноти проведення заходу.
Не зважаючи на зазначені норми Закону №877, підпунктом 5 пункту 6 Постанови передбачено, що уповноважені особи органів у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення мають право безперешкодно проводити без попереднього повідомлення перевірки будь-яких приміщень та об’єктів виробництва фізичних та юридичних осіб, які використовують найману працю.
Підпунктом 9 пункту 6 Постанови передбачено право органів державного нагляду (контролю) залучати працівників правоохоронних органів до здійснення заходів з державного нагляду (контролю), хоча Закон №877 передбачає можливість залучення органом державного нагляду (контролю) виключно третіх осіб у якості експертів для проведення експертизи на підставі рішення про призначення експертизи.
Таким чином реалізація уповноваженими особами у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення повноважень, передбачених постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці» від 11.02.2015 року № 96, в процесі здійснення контрольно-наглядових функцій матиме наслідком порушення законних прав суб’єктів господарювання.
Виходячи з вищезазначеного, просимо Вас ініціювати скасування постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці» від 11.02.2015 року № 96, як такої, що містить норми, які суперечать вимогам законодавства та порушують права роботодавців.
З повагою,
Виконавчий директор
Всеукраїнського об’єднання малого
та середнього бізнесу «ФОРТЕЦЯ» Андрій МАНЖЕЛІЙ
Міністру соціальної політики України
А.О. РЕВІ
Шановний Андрію Олексійовичу!
01 січня 2017 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 06.12.2016 року № 1774-VIII, яким внесено зміни до ряду законодавчих актів у сфері контролю за додержанням законодавства про працю і зайнятість населення та, зокрема, закріплено право органів місцевого самоврядування проводити перевірки у роботодавців за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення.
У зв’язку з встановленою зазначеним законом непомірною для суб’єктів підприємницької діяльності фінансовою відповідальністю, що сягає 320 000 гривень, громадська організація «Всеукраїнське об’єднання підприємців малого та середнього бізнесу «Фортеця» провела аналіз нормативно-правових актів, які регулюють повноваження уповноважених органів у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення.
Так, Положення про Державну службу України з питань праці, затверджене постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці» від 11.02.2015 року № 96, містить ряд норм, які суперечать вимогам Закону України «Про основні засади державного нагляду(контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 року № 877.
Частиною 4 статті 4 Закону №877 встановлено, що виключно законами встановлюється спосіб та форми здійснення заходів державного нагляду (контролю), таким чином повноваження органів державного нагляду у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення, що передбачені Постановою №96, мають бути в межах, передбачених законом.
Частиною 12 статті 4 Закону №877 передбачено можливість здійснення заходів державного нагляду тільки після внесення запису до журналу реєстрації заходів державного нагляду суб’єкта господарювання.
Частиною 1 статті 6 Закону №877 передбачено, що під час проведення позапланового заходу з’ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов’язковим зазначенням цих питань у направленні на проведення заходу державного нагляду (контролю).
Частиною 5 статті 7 Закону №877 передбачено обов’язок уповноваженої особи органу державного нагляду ознайомити суб’єкта господарювання з підставою проведення заходу державного нагляду, пред’явити службове посвідчення та надати копію направлення на проведення заходу державного нагляду (контролю).
Частиною 10 статті 4 Закону №877 передбачено, що посадові особи органу державного нагляду мають право проводити огляд територій або приміщень виключно з метою з’ясування обставин, які мають значення для повноти проведення заходу.
Не зважаючи на зазначені норми Закону №877, підпунктом 5 пункту 6 Постанови передбачено, що уповноважені особи органів у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення мають право безперешкодно проводити без попереднього повідомлення перевірки будь-яких приміщень та об’єктів виробництва фізичних та юридичних осіб, які використовують найману працю.
Підпунктом 9 пункту 6 Постанови передбачено право органів державного нагляду (контролю) залучати працівників правоохоронних органів до здійснення заходів з державного нагляду (контролю), хоча Закон №877 передбачає можливість залучення органом державного нагляду (контролю) виключно третіх осіб у якості експертів для проведення експертизи на підставі рішення про призначення експертизи.
Таким чином реалізація уповноваженими особами у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення повноважень, передбачених постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці» від 11.02.2015 року № 96, в процесі здійснення контрольно-наглядових функцій матиме наслідком порушення законних прав суб’єктів господарювання.
Виходячи з вищезазначеного, просимо Вас ініціювати скасування постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці» від 11.02.2015 року № 96, як такої, що містить норми, які суперечать вимогам законодавства та порушують права роботодавців.
З повагою,
Виконавчий директор
Всеукраїнського об’єднання малого
та середнього бізнесу «ФОРТЕЦЯ» Андрій МАНЖЕЛІЙ