п'ятниця, 29.03.2024

Звернення до Голови ДРС України щодо ініціювання скасування постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці" від 11.02.2015 року № 96

 

 

Голові

Державної регуляторної служби України

К.М. ЛЯПІНІЙ 

 

Шановна Ксеніє Михайлівно!

01 січня 2017 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 06.12.2016 року № 1774-VIII, яким внесено зміни до ряду законодавчих актів у сфері контролю за додержанням законодавства про працю і зайнятість населення та, зокрема, закріплено право органів місцевого самоврядування проводити перевірки у роботодавців за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення.

У зв’язку з встановленою зазначеним законом непомірною для суб’єктів підприємницької діяльності фінансовою відповідальністю, що сягає 320 000 гривень, громадська організація «Всеукраїнське об’єднання підприємців малого та середнього бізнесу «Фортеця» провела аналіз нормативно-правових актів, які регулюють повноваження уповноважених органів у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення.

Так, Положення про Державну службу України з питань праці, затверджене постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці» від 11.02.2015 року № 96, містить ряд норм, які суперечать вимогам Закону України «Про основні засади державного нагляду(контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 року № 877.

Частиною 4 статті 4 Закону №877 встановлено, що виключно законами встановлюється спосіб та форми здійснення заходів державного нагляду (контролю), таким чином повноваження органів державного нагляду у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення, що передбачені Постановою №96, мають бути в межах, передбачених законом.

Частиною 12 статті 4 Закону №877 передбачено можливість здійснення заходів державного нагляду тільки після внесення запису до журналу реєстрації  заходів державного нагляду суб’єкта господарювання.

Частиною 1 статті 6 Закону №877 передбачено, що під час проведення позапланового заходу з’ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких   стала підставою для здійснення цього заходу, з обов’язковим зазначенням цих питань у направленні на проведення заходу державного нагляду (контролю).

Частиною 5 статті 7 Закону №877 передбачено обов’язок уповноваженої особи органу державного нагляду ознайомити суб’єкта господарювання з підставою проведення заходу державного нагляду, пред’явити службове посвідчення та надати копію направлення на проведення заходу державного нагляду (контролю).

Частиною 10 статті 4 Закону №877 передбачено, що посадові особи органу державного нагляду мають право проводити огляд територій або приміщень виключно з метою з’ясування обставин, які мають значення для повноти проведення заходу.

Не зважаючи на зазначені норми Закону №877, підпунктом 5 пункту 6 Постанови передбачено, що уповноважені особи органів у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення мають право безперешкодно проводити без попереднього повідомлення перевірки будь-яких приміщень та об’єктів виробництва фізичних та юридичних осіб, які використовують найману працю.

Підпунктом 9 пункту 6 Постанови передбачено право органів державного нагляду (контролю) залучати працівників правоохоронних органів до здійснення заходів з державного нагляду (контролю), хоча Закон №877 передбачає можливість залучення органом державного нагляду (контролю) виключно третіх осіб у якості експертів для проведення експертизи на підставі рішення про призначення експертизи.

Таким чином реалізація уповноваженими особами у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення повноважень, передбачених постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці» від 11.02.2015 року № 96, в процесі здійснення контрольно-наглядових функцій матиме наслідком порушення законних прав суб’єктів господарювання.

Виходячи з вищезазначеного, просимо Вас ініціювати скасування постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці» від 11.02.2015 року № 96, як такої, що містить норми, які суперечать вимогам законодавства та порушують права роботодавців.

 

З повагою,

Виконавчий директор

Всеукраїнського об’єднання малого

та середнього бізнесу «ФОРТЕЦЯ»                                           Андрій  МАНЖЕЛІЙ

 

Пошук на сайті

Вхід на сайт